Haló, tady Brusel | E15.cz

Haló, tady Brusel

Haló, tady Brusel
11. ledna 2016 • 11:58
Vojáci a policisté v ulicích, prohledávání bytů a zatýkání podezřelých. Brusel na konci listopadu pátral po teroristech, kteří se spolupodíleli na útocích v Paříži, při nichž zahynula více než desítka lidí. Řada míst se přitom nacházela v těsné blízkosti centra a pověst města, které bylo novináři nadšeně líčeno jako válečná zóna, značně utrpěla. Aktuální kampaň má jeho image zlepšit.

Nejvíce to pocítili hoteliéři či majitelé restaurací a obchodů. Kvůli obavám o vlastní bezpečnost se do belgické metropole vypravilo mnohem méně zahraničních turistů, než bývá pro období konce roku běžné. Situaci navíc neulehčuje fakt, že ve městě stále platí vysoký stupeň ohrožení teroristickými útoky (nyní je jen o jednu hodnotu nižší než při raziích).

Napravit pošramocenou image Bruselu se proto rozhodla tamní turistická agentura Visitbrussels. V prvním lednovém týdnu spustila kampaň s názvem #CallBrussels a zprovoznila k tomu stejnojmenné webové stránky (Call.brussels).

Kampaň se opírá o instalaci trojice žlutých boxů s telefonními sluchátky, které jsou rozesety po centru a také čtvrtích, jež jsou s podezřelými z teroristických útoků nejvíce spojovány. Nachází se v oblasti Mont des Arts kousek od centra a královských paláců, náměstí Place Flagey a od sídla unijních institucí nedaleké čtvrti Molenbeek.

Turista, který chce jet do Bruselu, může zdarma přes web na vybraná místa zavolat a od místních rezidentů či kolemjdoucích zjistiti podrobnosti o aktuální bezpečnostní situaci. Jinými slovy se ujistit, že kvůli obavám o bezpečnost nemusí nijak měnit své cestovatelské plány a do Bruselu zavítat. Kdo odpovídá na jeho telefon, může turista sledovat pomocí videokamer namontovaných v blízkosti panelů a živě přenášejících obraz na webové stránky. Kampaň má doplnit i aktivita na sociálních sítích a webech vybraných zahraničních médií.

Co k tomu dodat? Snad jen to, že nápad je to odvážný a čas ukáže, zda se nemine účinkem. Soudě podle prvních reakcí Bruselanů na sociálních sítích se zdá, že to berou vážně a jsou připraveni se do kampaně zapojit. Ověřit si to můžete ostatně sami – my se dívali na živé záběry jen pět minut, během nichž zvedli místní či turisté telefon hned pětkrát – a pokaždé čile a zjevně zvesela komunikovali.

Jen jestli by něco takového fungovalo i v případě České republiky. Představa, že kolemjdoucí obyvatel hlavního města zvedá sluchátko na Václavském náměstí a ujišťuje zahraniční turisty, že v Praze je blaze, je poněkud komická.

Lucie Bednárová pracuje jako novinářka od roku 2009. Dlouhodobě se věnuje problematice EU, o které píše v tuzemsku i zahraničí. Od roku 2011 vede redakci webového portálu EurActiv.cz. S měsíčníkem Strategie spolupracuje od roku 2015.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: Strategie, Lucie Bednárová
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou