Na oběd s Warrenem, na tenis s Daliborem | E15.cz

Na oběd s Warrenem, na tenis s Daliborem

Na oběd s Warrenem, na tenis s Daliborem
29. června 2016 • 07:59
Americký miliardář a investiční ikona Warren Buffett se letos opět prodal – šel poobědvat s výhercem aukce, který za tento zážitek zaplatil skoro 3,5 milionu dolarů. „Tato položka byla vyprodána. Poohlédněte se po nějaké podobné,“ oznámil portál eBay, který akci dražil. Vyvolený si přál zůstat v anonymitě, peníze (v tomto ročníku rekordní) půjdou na charitu. Konkrétně na konto nadace Glide, která bojuje s chudobou v lokalitě San Franciska.

Z amerického pohledu nejde o výjimečnou událost, snad s výjimkou horentní sumy. V Buffettově případě se navíc jedná o podnik, který pořádá už dvacet let. Loni například u společného stolu hodovali manažeři z čínského podniku Da Lian Zeus Entertainment – k menu si totiž vítěz smí přizvat i pár přátel. Restaurace, v níž se jídelní trachtace zpravidla koná, je blíže neupřesněný steakhouse v New Yorku: hostitel platí za vyznavače klasické domácí kuchyně a experimenty ho nelákají.

V každém případě platí, že se Buffettovo pozvání blíží významem k povýšení do rytířského stavu. Ti, kdo se ho pokusili následovat, měli víceméně smůlu. Jistý Kanaďan, který se také nabízel k použití v obědové době, na svém webu hlásal: „Když si nemůžete dovolit Warrena Buffetta, pojďme se najíst spolu a můžeme se taky bavit o penězích. Tedy pokud nějaké máte.“ Odezva byla mizerná, nikdo nechtěl zaplatit ani vyvolávací cenu 25 dolarů.

To Dalibor Balšínek, vydavatel a šéfredaktor serveru Echo24.cz a Týdeníku Echo, si může mnout ruce. Jeho dražba,jejímž účelem byl vznik internetového deníku Echo Prime, dopadla skvěle a trhá rekordy. Na projekt s přídomky „nezávislý, otevřený, zpoplatněný, bez reklam a s diskusí jen pro předplatitele“ se mu povedlo vybrat na crowdfundingovém portálu Hithit.com během tří dnů požadovaných 750 tisíc korun, přičemž dary neustaly a přiblížily se ve druhém červnovém týdnu hranici 950 tisíc korun.

Čest sedět s Warrenem Buffetem (anebo obráceně) u jednoho stolu měl v minulosti například Bill Gates. Tématem setkání v Hollywood Diner v Omaze byla, jak jinak, filantropie. Buffett
měl smažený kurecí rízek, Gates si dal Hamburger. Platil druhý jmenovaný.Čest sedět s Warrenem Buffetem (anebo obráceně) u jednoho stolu měl v minulosti například Bill Gates. Tématem setkání v Hollywood Diner v Omaze byla, jak jinak, filantropie. Buffett měl smažený kurecí rízek, Gates si dal Hamburger. Platil druhý jmenovaný.Autor: Repro Strategie
Čest sedět s Warrenem Buffetem (anebo obráceně) u jednoho stolu měl v minulosti například Bill Gates. Tématem setkání v Hollywood Diner v Omaze byla, jak jinak, filantropie. Buffett měl smažený kurecí rízek, Gates si dal Hamburger. Platil druhý jmenovaný.

Ve hře je předplatné Echo Prime. Zájemcům nabízí Balšínek v zásadě vše, co má k dispozici – od získání statusu jako podporovatel, významný podporovatel a zakladatel přes různé drahé formy předplatného až po setkání s lidmi z redakčního týmu. Nechybějí ani pozvánky na gastronomii, opět za účasti autorů. Čímž výčet výhod rozhodně nekončí, k mání je i tenisový mač s vypisovatelem těchto odměn…

Ponechme stranou důvod, proč to Balšínek dělá, a podívejme se, jak to dělá. Zjistíme přinejmenším tři paradoxy. Jeho tým sice nabízí k podnikům různého druhu roční předplatné jako bonus, ale ne u všech. Jen u těch dražších. U lacinějších vstupů tento výdobytek chybí, takže jde o placenou pobídku k něčemu, co se stejně musí zaplatit. Čili o jakýsi „předprodej na druhou“.

Za druhé je ze soupisky lákadel a odezev na ně vidět, že zájemci jdou jasně po ceně. Pochopitelně v zájmu lepší, nezávislé a objektivní žurnalistiky, jak přispívatelé v chatech píší.

A do třetice, nápad placeného obsahu s sebou nese rizika, která nepokryje ani vylicitovaný milion. Placený obsah se totiž v Česku nenosí, přednost má stále reklama. „Na přímém prodeji obsahu dokáže vydělat jen několik specifických, úzce zaměřených titulů,“ připomíná Sdružení pro internetovou komunikaci (SPIR). Předpokladem úspěchu, dodává stejný zdroj, je zaměření projektů na úzkou cílovou skupinu, nabídka unikátního obsahu (který není jinde dostupný) a pokud možno neexistující konkurence. Tato kritéria splňuje Echo Prime jen částečně.

Předplatitelé ale mohou být cestou, byť ne řešením, jak se o přežití pokusit. Pokud se to Balšínkovi povede, klobouk dolů. V takovém případě bude jásot více na místě než zvlhlé oči nad tím, kolik lidí se do aukce Echo Prime zapojilo.

Titulní strana Strategie 6/2016Titulní strana Strategie 6/2016Autor: Repro Strategie

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v letním čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s ředitelem Albatros Media Václavem Kadlecem, rozsáhlé téma o tom, co všechno vezou Češi na olympiádu do Ria z hlediska marketingu, článek o ikonické značce Vespa, jež slaví svěží sedmdesátku nebo portrét Kryštofa Muchy, výkonného ředitele karlovarského filmového festivalu.
Strategie vychází 24. 6. 2016.
Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!