Virtuální hrátky v terénu | E15.cz

Virtuální hrátky v terénu

Virtuální hrátky v terénu
25. července 2016 • 13:27
Ty tam jsou časy, kdy se u hraní videoher vyseděl důlek do gauče či křesla. Hrátek chtiví se nyní postavili na nohy a vyrazili do terénu. A ve velkém. Nová mobilní hra Pokémon Go odstartovala doslova světovou pokémonovou mánii.

Pravidla nových pokémonů jsou jednoduchá: pochytat co nejvíce japonských příšerek, tedy pokémonů. Hráči jsou nuceni vyjít ven a pohybovat se. To je velké plus. Doma svou kořist chytnou jen stěží. Takový pokémon na lovce čeká ve významných budovách, v obchodních centrech, v parku či u vody. Čím více kilometrů hráč nachodí, tím se mu zjeví větší množství pokémonů.

Hra využívá mapové podklady skutečného světa a podle toho vytváří ten herní. Popularita roste přímo raketově. Nárůstem aktivních uživatelů překonala i sociální sítě Twitter, Facebook nebo Tinder. Přesná čísla sice nejsou známa, ale odhaduje se, že hra má 21 milionů aktivních hráčů. Její vývojáři Nintendo a Niantic proto mají důvod k oslavě: denně jim ze hry kápne na 1,6 milionu dolarů.

Internet zaplavují fotky přeplněných parků, kde hráči skoro všech věkových kategorií koukají do mobilů a chytají pokémony. Nutno dodat, že někteří při honbě za příšerkou ztrácejí bohužel i smysl pro takt. Například chytat Pokémona v prostorách washingtonského Muzea holokaustu či na jiných pietních místech není tak úplně košer.

Magnet na reklamu

Našli se i takový nadšenci, kteří dali kvůli hře výpověď z práce a vydali se na cesty. Nejslavnějším z nich je Novozélanďan Tom Currie, který se stal lovcem pokémonů na plný úvazek. Díky sociálním sítím a médiím má zástupy fanoušků a podporovatelů. Různé dopravní společnosti mu například nabízejí zadarmo odvoz do odlehlých částí země, kam by jen stěží došel sám.

Na slávě hry se samozřejmě přiživují i jiné společnosti a značky. Výjimkou nejsou ani ty české. Tak například Staropramen na svém Facebooku vyzývá fanoušky, aby si chytili svého Pivómona. Axe zase vzkazuje mužům, že nemusejí lovit ženy. „Nemusíš bloudit po ulicích. Když víš, jak na to, najde si tě sama. Po vůni.“

Společnost O2 zase v Praze sezvala nadšence na nedělní lov na Václavák. A osvěžení zajistila Coca-Cola.

Hra s ohněm

Kdo si hraje, ten prý nezlobí. To už možná dnes platí jen ve virtuálním světě. Události posledních dnů ukazují, že některé teprve před pár lety odrostlé děti loví jiné děti. Ty skutečné, z masa a kostí. Lstí je lákají na jídlo zdarma či jiné výmysly a potom je chladnokrevně uloví.

Tvůrci hry Pokémon Go slibují, že příšerek bude přibývat. Doufejme, že těch živých terčů bude ubývat a Evropa si brzy odchytí své teroristy a už žádné ke svým dětem nepustí. Příšerky se zkrátka musejí ulovit. Beze zbytku.

Iveta Křížová pracuje jako novinářka od roku 2002. Působila v zahraničních redakcích deníků Dnes, Práva a serveru Novinky.cz, zabývala se především problematikou EU. Evropské projekty řešila i v PR agentuře Interel. Do Strategie nastoupila v roce 2007, po mateřské dovolené se do ní vrátila v roce 2014.

Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem.

Autor: Strategie, Iveta Křížová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!