V zrcadle: Grant McKenzie, Plzeňský Prazdroj

Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie má rád Kofolu, protože pro něj bylo docela výzvou pochopit, v čem spočívá její atraktivita. Nelíbí se mu nová reklamní kampaň na značku Johnnie Walker. „Je to takový zobecňující nesmysl, který nemá nic společného s prvotřídní skotskou whisky,“ říká.

 Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie
20.11.2015 7:59   |  

Odkud čerpáte denní příděl informací?

Procházím si přehled českých denních zpráv a vždy si přečtu i pár britských online novin. Taky hodně čerpám ze sociálních médií. Jednou za měsíc si projdu britský marketingový tisk a každý týden čtu český.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Jako u většiny lidí se mé preference postupem času mění. V současnosti se mi líbí, co dělá firma Mercedes – z hlediska produktu a marketingu. Obdivuji Patek Philippe za trvalý charakter tzv. brand promises. Dále je to Tom Ford, který vybudoval slavnou značku luxusních produktů a těží z toho, že je stále hodně vidět. Podle mě je skutečným inovátorem. Pokud jde o pivo, tak kromě značky Pilsner Urquell mám rád skotské pivo, které vyrábí pivovar BrewDog.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Marketing je mou profesí a zároveň vášní. Schopnost generovat dlouhodobě vysoké výsledky mají pouze ty firmy, které si osvojí marketingové myšlení. Marketing je často chápán nesprávně a někdy se také nesprávně provádí – mne osobně motivuje snaha, aby za námi byly vidět výsledky a abychom byli respektovanou součástí našeho firemního týmu.

Takže dělám něco, co mám opravdu rád a co je podle mne důležité. Být marketingovým ředitelem v Plzeňském Prazdroji je vysněná práce – máte možnost pracovat s nejoblíbenějšími značkami v této zemi. Když jsem v roce 2000 poprvé přijel do České republiky, doufal jsem, že jednoho dne se budu moci o takové portfolio značek starat. Je to velká odpovědnost a čest a překračuje to mé očekávání toho, čím může marketing být – propagujeme skvělé produkty, které vyrábíme s péčí a láskou, a hodně se věnujeme inovacím, které podporujeme emocionální komunikací.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

Lidé, kteří kazí jméno naší profesi. Líní, negativně naladění lidé, kterým chybějí ambice a komerční dovednosti. Prezentují marketing jako obor zbloudilých duší. Výsledkem je špatná komunikace a obraz jednotlivých značek a slabé obchodní výsledky.

Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?

V roli šéfa globálního marketingu. Rád bych přinášel naší firmě inspiraci a podporoval mladé manažery v tom, aby dělali velké věci, které budou mít výrazný dopad na okolní svět.


Čtěte také: V zrcadle: Eva Šebestová, AbbVie


Autor: red

Komentáře

Čtěte také

Chovanec: Policie při Konvičkově akci nepochybila

Chovanec: Policie při Konvičkově akci nepochybila

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) odmítl, že by policisté minulou neděli pochybili na akci, na níž odpůrce islámu Martin Konvička zinscenoval příjezd bojovníků Islámského státu… více

Mobilní web