V zrcadle: Grant McKenzie, Plzeňský Prazdroj

Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie má rád Kofolu, protože pro něj bylo docela výzvou pochopit, v čem spočívá její atraktivita. Nelíbí se mu nová reklamní kampaň na značku Johnnie Walker. „Je to takový zobecňující nesmysl, který nemá nic společného s prvotřídní skotskou whisky,“ říká.

 Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie
20.11.2015 7:59   |  

Odkud čerpáte denní příděl informací?

Procházím si přehled českých denních zpráv a vždy si přečtu i pár britských online novin. Taky hodně čerpám ze sociálních médií. Jednou za měsíc si projdu britský marketingový tisk a každý týden čtu český.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Jako u většiny lidí se mé preference postupem času mění. V současnosti se mi líbí, co dělá firma Mercedes – z hlediska produktu a marketingu. Obdivuji Patek Philippe za trvalý charakter tzv. brand promises. Dále je to Tom Ford, který vybudoval slavnou značku luxusních produktů a těží z toho, že je stále hodně vidět. Podle mě je skutečným inovátorem. Pokud jde o pivo, tak kromě značky Pilsner Urquell mám rád skotské pivo, které vyrábí pivovar BrewDog.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Marketing je mou profesí a zároveň vášní. Schopnost generovat dlouhodobě vysoké výsledky mají pouze ty firmy, které si osvojí marketingové myšlení. Marketing je často chápán nesprávně a někdy se také nesprávně provádí – mne osobně motivuje snaha, aby za námi byly vidět výsledky a abychom byli respektovanou součástí našeho firemního týmu.

Takže dělám něco, co mám opravdu rád a co je podle mne důležité. Být marketingovým ředitelem v Plzeňském Prazdroji je vysněná práce – máte možnost pracovat s nejoblíbenějšími značkami v této zemi. Když jsem v roce 2000 poprvé přijel do České republiky, doufal jsem, že jednoho dne se budu moci o takové portfolio značek starat. Je to velká odpovědnost a čest a překračuje to mé očekávání toho, čím může marketing být – propagujeme skvělé produkty, které vyrábíme s péčí a láskou, a hodně se věnujeme inovacím, které podporujeme emocionální komunikací.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

Lidé, kteří kazí jméno naší profesi. Líní, negativně naladění lidé, kterým chybějí ambice a komerční dovednosti. Prezentují marketing jako obor zbloudilých duší. Výsledkem je špatná komunikace a obraz jednotlivých značek a slabé obchodní výsledky.

Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?

V roli šéfa globálního marketingu. Rád bych přinášel naší firmě inspiraci a podporoval mladé manažery v tom, aby dělali velké věci, které budou mít výrazný dopad na okolní svět.


Čtěte také: V zrcadle: Eva Šebestová, AbbVie


Autor: red

Komentáře

Čtěte také

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy aktualizováno

Operátor O2 v prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o desetinu na 2,55 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o necelé jedno procento na 18,22 miliardy Kč. Výnosy v… více

Mobilní web