Se Staroušem na otočku | E15.cz

Se Staroušem na otočku

Se Staroušem na otočku
27. května 2016 • 11:21
Letošní marketingová kampaň na pivo značky Staropramen se nese ve znamení přátelství. Za výzvou „Jedno to jistí“ stojí agentura Young & Rubicam.

S kampaní značky Staropramen se můžete setkat na outdoorových médiích (billboardech, hypercube, ale i tramvajích) převážně v Praze a ve spotu, který vysílají stanice Prima Group. V rámci online médií pak běží kampaň ve formě speciálních krátkých pivních videí na sociálních sítích.

Spot a vizuály připravila agentura Young & Rubicam, o online se postarala Etnetera Motion. PR část kampaně obstará agentura PR.Konektor.

Na jedno selfíčko

Kromě klasické kampaně podporuje Staropramen „lásku k pivu“ i výzkumem na téma Češi a přátelství. Výzkumná agentura Ipsos v něm zjistila, kde se nejčastěji s přáteli scházíme: v hospodě „na jednom“. Reprezentativní vzorek české populace se na tomto faktu shodl z drtivých 73 procent.

S kamarády se na jednom potkávají nejčastěji jak muži, tak ženy – představa kávičky jako klíčové ženské social aktivity se tedy vědecky podloženě rozplývá do ztracena.

Aspoň jednou do měsíce zajde na jedno s přáteli skoro 80 procent české dospělé populace, přičemž muži a mladší lidé do 35 let chodí ještě ve větší míře. Více než třetina z nich jde posedět na pivo s kamarády přinejmenším jednou do týdne.

„Jít na jedno“ obyčejně v Česku znamená „dát alespoň tři“ – podtrhuje to i průměrná útrata takovéhle rychlovky, která podle výzkumu činí 200 korun. Pak se ovšem nemůže nikdo divit, že Češi na pivu podlehli trendu selfíček. Společné fotky nad krígly si pořizuje pětina partiček. Těm starším zůstane trčet v telefonu, u mladších pivařů do 35 let je ale víc než pravděpodobné, že se kamarádi záhy najdou na sociálních sítích. Lajkovat až do zavíračky může takřka polovina z nich.

„Chození s přáteli na pivo je pořád stejně oblíbené jako v dřívějších dobách. Jen se změnila jeho funkce. Zatímco dříve jsme se sešli, abychom se dozvěděli, co je nového, dnes se potřebujeme s kamarády jen tak se pobavit, protože už o nich většinu nových věcí víme ze sítí,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Soukup, sociolog z Univerzity Karlovy.

„Primárně jsme průzkum realizovali proto, abychom zjistili informace potřebné pro rozvoj našich marketingových aktivit. Protože některé údaje nám přišly zajímavé a souvisely s naší současnou kampaní, rozhodli jsme se s nimi pracovat v rámci public relations,“ řekla Strategii Denisa Mylbachrová, PR manažerka značek Pivovarů Staropramen.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!