UPC hledá bezpečný web pro děti

Podle nejnovějšího průzkumu UPC v České republice nemá pětina rodičů přehled o aktivitách svých dětí na internetu. Třetina rodičů nestanovuje dětem na internetu žádná pravidla při využívání sociálních sítí a bezpečnostní incident na internetu již řešila každá čtvrtá rodina. UPC proto spustila informační kampaň, která by měla přístup k internetu změnit.

 Kampaň UPC na podporu bezpečného internetu
15.3.2016 10:25   |  

Osvětová kampaň UPC si klade za cíl oslovit učitele a přivést je na web Webwewant.eu (Web podle nás). Web nabízí online příručky pro teenagery ve věku 13–16 let. Učitelům jsou určeny příručky i učební plány a různá cvičení. Hlavními tématy vzdělávacích materiálů jsou online práva a povinnosti, cenzura, svoboda projevu, etické chování, osobní data a udržování pozitivní digitální stopy. Všechny materiály jsou dostupné v češtině a jsou volně ke stažení.

„Pro teenagery je web součástí denní reality. Pro učitele pak může být čím dál složitější držet krok s posledními trendy na internetu. Nicméně když se učí teenageři o online světě, moc se to neliší od toho, když se učí o offline světě. Učitelé mohou využít toho, že teenageři mezi těmito dvěma světy prakticky nevidí rozdíl,“ říká Frans-Willem de Kloet, generální ředitel UPC ČR.

Kampaň, která probíhá na sociálních médiích a webech (v Česku je to www.saferinternet.cz), je financována z prostředků mateřské společnosti UPC Liberty Global, společnosti Google a organizace Insafe, stojí za ní kreativní agentura Given London.

Děti na internetu
6 z 10 dětí tráví na internetu denně méně než hodinu. Každé desáté dítě brouzdá na internetu denně více než 4 hodiny.
Více než třetina rodičů nijak neomezuje dětem čas strávený na internetu.
Každé druhé dítě používá pro přístup na internet společný rodinný počítač, třetina dětí má vlastní tablet, třetina chytrý telefon a čtvrtina vlastní počítač nebo notebook.
Pětina rodičů nemá přehled o aktivitách svých dětí na internetu.
Pětina rodičů své děti nijak nepoučila o nutnosti zabezpečení v souvislosti s elektronickou komunikací.
Více než třetina rodičů nestanovuje dětem žádná pravidla využívání sociálních sítí, nicméně více než polovina rodičů poučila své děti o nesdělování osobních údajů na internetu.
Silné heslo k přístupu do e-mailu používají více než tři čtvrtiny rodičů, ale jen polovina dětí.
Bezpečnostní incident způsobený dítětem na internetu řešila každá čtvrtá rodina.
6 z 10 rodin řešilo bezpečnostní problém svépomocí, 2/5 za pomoci přátel, přibližně desetina vyhledala odbornou pomoc a desetina problém neřešila nijak.
Zdroj: UPC

Čtěte také: UPC Business má nového šéfa marketingu


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Vyvážíte terorismus, vzkázal Indický premiér sousednímu Pákistánu

Vyvážíte terorismus, vzkázal Indický premiér sousednímu Pákistánu

Indický premiér Nárendra Módí obvinil v sobotu sousední Pákistán z vývozu terorismu a slíbil, že povede ve světě kampaň za jeho izolaci. Módí ve vystoupení na setkání s… více

Mobilní web