UPC hledá bezpečný web pro děti

Podle nejnovějšího průzkumu UPC v České republice nemá pětina rodičů přehled o aktivitách svých dětí na internetu. Třetina rodičů nestanovuje dětem na internetu žádná pravidla při využívání sociálních sítí a bezpečnostní incident na internetu již řešila každá čtvrtá rodina. UPC proto spustila informační kampaň, která by měla přístup k internetu změnit.

 Kampaň UPC na podporu bezpečného internetu
15.3.2016 10:25   |  

Osvětová kampaň UPC si klade za cíl oslovit učitele a přivést je na web Webwewant.eu (Web podle nás). Web nabízí online příručky pro teenagery ve věku 13–16 let. Učitelům jsou určeny příručky i učební plány a různá cvičení. Hlavními tématy vzdělávacích materiálů jsou online práva a povinnosti, cenzura, svoboda projevu, etické chování, osobní data a udržování pozitivní digitální stopy. Všechny materiály jsou dostupné v češtině a jsou volně ke stažení.

„Pro teenagery je web součástí denní reality. Pro učitele pak může být čím dál složitější držet krok s posledními trendy na internetu. Nicméně když se učí teenageři o online světě, moc se to neliší od toho, když se učí o offline světě. Učitelé mohou využít toho, že teenageři mezi těmito dvěma světy prakticky nevidí rozdíl,“ říká Frans-Willem de Kloet, generální ředitel UPC ČR.

Kampaň, která probíhá na sociálních médiích a webech (v Česku je to www.saferinternet.cz), je financována z prostředků mateřské společnosti UPC Liberty Global, společnosti Google a organizace Insafe, stojí za ní kreativní agentura Given London.

Děti na internetu
6 z 10 dětí tráví na internetu denně méně než hodinu. Každé desáté dítě brouzdá na internetu denně více než 4 hodiny.
Více než třetina rodičů nijak neomezuje dětem čas strávený na internetu.
Každé druhé dítě používá pro přístup na internet společný rodinný počítač, třetina dětí má vlastní tablet, třetina chytrý telefon a čtvrtina vlastní počítač nebo notebook.
Pětina rodičů nemá přehled o aktivitách svých dětí na internetu.
Pětina rodičů své děti nijak nepoučila o nutnosti zabezpečení v souvislosti s elektronickou komunikací.
Více než třetina rodičů nestanovuje dětem žádná pravidla využívání sociálních sítí, nicméně více než polovina rodičů poučila své děti o nesdělování osobních údajů na internetu.
Silné heslo k přístupu do e-mailu používají více než tři čtvrtiny rodičů, ale jen polovina dětí.
Bezpečnostní incident způsobený dítětem na internetu řešila každá čtvrtá rodina.
6 z 10 rodin řešilo bezpečnostní problém svépomocí, 2/5 za pomoci přátel, přibližně desetina vyhledala odbornou pomoc a desetina problém neřešila nijak.
Zdroj: UPC

Čtěte také: UPC Business má nového šéfa marketingu


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Rozuzlení soutěže na poskytování telekomunikačních služeb pro více než 66 tisíc zaměstnanců ministerstva vnitra se oddaluje. Proti jejím podmínkám totiž podali námitky dva zájemci… více

Mobilní web