Uprchlíci očima Young & Rubicam

Uprchlíci očima Young & Rubicam
26. února 2016 • 16:52
Kampaň s tématem „Sami jsme byli uprchlíci“ reaguje na současnou debatu okolo migrace připomenutím naší národní minulosti. Pro UNHCR ji připravila komunikační agentura Young & Rubicam pod vedením Terezy Svěrákové a dramatizuje příběhy tří nejodvážnějších útěků z někdejší ČSSR.

Televizní spot v produkci společnosti Stink je minutovou rekonstrukcí útěku Josefa Hlavatého, který v osmdesátých letech přeletěl hranice na vlastnoručně postaveném rogalu se svým tříletým synem na zádech. V režii Martina Krejčího se v hlavních rolích objevili Adam Kraus a Jana Krausová.

„Připravili jsme kampaň, která se nesnaží moralizovat ani poučovat lidi o tom, jak by se měli stavět k uprchlické krizi. Prostřednictvím autentických příběhů odvážných českých uprchlíků z období komunismu jen chceme připomenout, že to není tak dlouho, co jsme sami potřebovali solidaritu jiných zemí. A dostali ji,“ říká Tereza Svěráková, kreativní ředitelka agentury Young & Rubicam a autorka kampaně.

Kampaň zahrnuje kromě spotu také tiskové inzeráty, které vyprávějí i příběhy dalších dvou útěků. Rudy Krejčího propašoval otec za hranice v rakvi zahrabané ve vagonu plném uhlí, Robert Ospald se dostal ven po drátech vysokého napětí.

„Skrze kampaň se chceme pokusit upozornit na skutečnost, že jakmile jsou lidé nuceni opustit domovy, aby zachránili život svůj a svých blízkých, nemají na vybranou,“ upozorňuje Petra Levrincová, vedoucí kanceláře UNHCR v ČR.

Spot byl podle ní z velké části financován lidmi, kteří sdílejí zájem o uprchlíky a o ty, kdo hledají bezpečí. Všichni, kdo se na jeho tvorbě podíleli, pracovali bez nároku na honorář.

Fotografického zpracování kampaně se ujal Miro Minarových.

Paralelně s televizním spotem a tiskovými inzeráty poběží také rádiový spot.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!