Ladislav Kučera z Hays pro Strategii: Globální firmy už Čechy nepodceňují

Čtěte v nové Strategii „Dříve byl příkladem outsourcingu IT support v Indii, dnes však centra sdílených služeb vznikají hlavně u nás, v Maďarsku či v Polsku,“ říká šéf české pobočky spoelčnosti Hays Ladislav Kučera v rozhovoru pro prosincové číslo měsíčníku Strategie.

Ladislav Kučera zastává funkci generálního ředitele pobčky společnosti Hays pro ČR a SR od začátku roku 2015.
18.12.2015 7:59   |  

V prosincové Strategii si dále přečtete o tom, že televize hledají nové cesty k zisku, o showbyznysové „značce“ Adele či horkém roce Adriany Krnáčové.

Šéf místní pobočky personalistické firmy Hays Ladislav Kučera říká, že už skončila doba, kdy byli východoevropští kandidáti na pozice v nadnárodních firmách považováni za méněcenné. Český školský systém však požadavkům zaměstnavatelů nevyhovuje.

Poznamenává vás vaše profese do té míry, že odhadujete lidi na potkání?

Trochu profesionální deformace tam je. Ne že bych odhadoval lidi na potkání, ale vedete-li například obchodní nebo jakýkoli jiný rozhovor, posuzování protějšků na základě zkušeností z této profese se nevyhnete.

Jaký je typický klient firmy Hays?

Máme klienty dvojího typu. Korporace přicházejí s požadavkem na nalezení konkrétních specialistů. Obrovskou a pro nás neméně důležitou skupinu pak tvoří kandidáti, kteří volné pozice hledají. S každým pečlivě komunikujeme, zkoumáme jeho cíle a na základě toho pak nabízíme kandidáty našim klientům. Rozhodně však nefungujeme jen na objednávky korporací. Náš byznys je extrémně založený na důvěře, a pokud nám jednotliví kandidáti důvěru dají, snažíme se ji nezklamat a zprostředkovat jim co možná nejlepší nabídku práce.

Jakým způsobem klienti, respektive firmy, za vaše služby platí?

Jde vždy o konkrétní dohodu, ale zpravidla je to procentuální částka z roční mzdy za nalezení kandidáta. My samozřejmě poskytujeme určité smluvní garance, především to, že kvalitně prověříme uchazeče včetně jím udávaných dat a referencí, provedeme pohovory i případnou osobnostní diagnostiku na základě požadavku klientů. Pokud kandidáta klientovi doporučíme, zpracováváme i jeho mzdové požadavky či představy o benefitech a také představu o klientově budoucnosti ve firmě.

To je velmi důležité. Společnosti začínají čím dál intenzivněji vnímat, kolik je nábor nového člověka stojí. A to včetně zavedení kandidáta do produktivní fáze práce na pozici, kterou v té či oné firmě získal. To obnáší zaškolování, tréninky, získávání praxe. Firmy tedy považují nábor nových zaměstnanců za stále důležitější součást svého byznysu a my se jim z tohoto hlediska snažíme poskytnout co nejrelevantnější informace a služby.

Celý rozhovor a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 12, která vychází 18. prosince.

Čtěte také: Jiří F. Potužník o milánském Expu pro Strategii: Chceme skončit na nule


Autor: Richard Guryča, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Počet mladých bez práce opět roste, blíží se rekordu z pokrizových let

Počet mladých bez práce opět roste, blíží se rekordu z pokrizových let

Nezaměstnanost mladých lidí začala po zlepšení v minulých třech letech ve světě opět stoupat. Počet nezaměstnaných mezi 15 až 24 lety by letos navíc mohl globálně vzrůst o půl… více

Mobilní web