Scanner: Nejnudnější obor všech dob

Britský časopis Marketing Week přinesl ohromující prognózy a doporučení pro letošní rok. Držte si klobouky!

Nasaďte před použítím kterékoli z hraček Applu.
17.2.2016 7:59   |  

Marketing Week vzkazuje reklamním agenturám, že největší úspěch budou sklízet ty, které se oprostí od vlastních pout. Rada pro digitální agentury: aby se úspěšně trasformovaly, musejí propojit strategický vhled a odvážné nápady se schopností realizace. Pro plánování: je třeba klást výzvy statu quo. Pro marketing: značky nesmějí pustit ze zřetele zákazníka. Pro kreativitu: je třeba riskovat a experimentovat. Pro mediální agentury: musejí být relevantní. Pro kulturní trendy: budou ve znamení technologií. Pro celou branži: musí být inkluzivní. Pro venkovní reklamu: musí být venku a být vidět.

Ale ne, to poslední si Scanner vymyslel – nicméně překvapilo by to v té snůšce klišé někoho…? Na druhé straně je to cenný poznatek: nevěříte, že existuje něco nudnějšího než reklama? Inu, nechte lidi z branže napsat, co si o své práci myslí.

Do lepšího

Německá firma na tenisky a spol. Adidas má v tenisu seriózní problém. Poznáte to tak, že právě ulovila nejneoblíbenějšího hráče ze světové špičky, Tomáše Berdycha. Co víc, hráč číslo šest současného žebříčku ATP je v době vzniku tohoto textu nejvýše postaveným tenistou plně ve službách Adidasu. Dokonce i Andy Murray odešel loni ke konkurenci Under Armour. (Pro úplnost, v botách od Adidasu hraje i světová jednička Novak Djoković, jehož ovšem jinak obléká firma Uniqlo.) Berdych dosud nosil oblečení od H&M a vydobyl si pověst nejhůře oblečeného elitního hráče. Tomu říká Scanner úlovek.

Cukrchytrost

V Anglii vymysleli software pro mobilní telefon, který dokáže sledovat, kolik cukru jíte. Nevládní organizace Public Health England zjistila, že ostrovní děti jedí více cukru, než se jí líbí, a spustila kampaň Sugar smart. (Není se co divit: už má na kontě kampaň proti kouření a třeba akci Suchý leden.) Aplikace funguje tak, že má čtečku čárového kódu, k níž přiložíte obal výrobku, jejž chcete dát dítěti do tlamičky. Co se proboha dělá, když babička upeče štrúdl – nebo puding, v britském případě – není známo. Asi autoři kampaně zas tak cukrochytří nejsou, napadá Scanner.

Netvařte se

Americká firma Apple, výrobce elektronických hraček pracujících na vymazání pojmu „soukromí“ z anglických slovníků, koupila začínající firmu Emotient z oboru umělé inteligence. Jí vyvinutý software údajně umí analyzovat výraz lidské tváře. Umí mu přisoudit emoce, jež v danou chvíli majitel řečené tváře zažívá. Apple chce tímhle vynálezem lépe cílit reklamu na majitele svých hraček. Jestli se to chytne, začne Scanner prodávat produkt iMask, sestávající z jedné gumičky a jednoho kusu tvrdého papíru se dvěma otvory pro oči, který si vždycky před použitím kterékoli z hraček Applu navléknete, abyste měli klid.


Čtěte také: Scanner: Yahoo klidně vynechte


Autor: Daniel Deyl, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy aktualizováno

Operátor O2 v prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o desetinu na 2,55 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o necelé jedno procento na 18,22 miliardy Kč. Výnosy v… více

Mobilní web