Scanner: Nejnudnější obor všech dob

Britský časopis Marketing Week přinesl ohromující prognózy a doporučení pro letošní rok. Držte si klobouky!

Nasaďte před použítím kterékoli z hraček Applu.
17.2.2016 7:59   |  

Marketing Week vzkazuje reklamním agenturám, že největší úspěch budou sklízet ty, které se oprostí od vlastních pout. Rada pro digitální agentury: aby se úspěšně trasformovaly, musejí propojit strategický vhled a odvážné nápady se schopností realizace. Pro plánování: je třeba klást výzvy statu quo. Pro marketing: značky nesmějí pustit ze zřetele zákazníka. Pro kreativitu: je třeba riskovat a experimentovat. Pro mediální agentury: musejí být relevantní. Pro kulturní trendy: budou ve znamení technologií. Pro celou branži: musí být inkluzivní. Pro venkovní reklamu: musí být venku a být vidět.

Ale ne, to poslední si Scanner vymyslel – nicméně překvapilo by to v té snůšce klišé někoho…? Na druhé straně je to cenný poznatek: nevěříte, že existuje něco nudnějšího než reklama? Inu, nechte lidi z branže napsat, co si o své práci myslí.

Do lepšího

Německá firma na tenisky a spol. Adidas má v tenisu seriózní problém. Poznáte to tak, že právě ulovila nejneoblíbenějšího hráče ze světové špičky, Tomáše Berdycha. Co víc, hráč číslo šest současného žebříčku ATP je v době vzniku tohoto textu nejvýše postaveným tenistou plně ve službách Adidasu. Dokonce i Andy Murray odešel loni ke konkurenci Under Armour. (Pro úplnost, v botách od Adidasu hraje i světová jednička Novak Djoković, jehož ovšem jinak obléká firma Uniqlo.) Berdych dosud nosil oblečení od H&M a vydobyl si pověst nejhůře oblečeného elitního hráče. Tomu říká Scanner úlovek.

Cukrchytrost

V Anglii vymysleli software pro mobilní telefon, který dokáže sledovat, kolik cukru jíte. Nevládní organizace Public Health England zjistila, že ostrovní děti jedí více cukru, než se jí líbí, a spustila kampaň Sugar smart. (Není se co divit: už má na kontě kampaň proti kouření a třeba akci Suchý leden.) Aplikace funguje tak, že má čtečku čárového kódu, k níž přiložíte obal výrobku, jejž chcete dát dítěti do tlamičky. Co se proboha dělá, když babička upeče štrúdl – nebo puding, v britském případě – není známo. Asi autoři kampaně zas tak cukrochytří nejsou, napadá Scanner.

Netvařte se

Americká firma Apple, výrobce elektronických hraček pracujících na vymazání pojmu „soukromí“ z anglických slovníků, koupila začínající firmu Emotient z oboru umělé inteligence. Jí vyvinutý software údajně umí analyzovat výraz lidské tváře. Umí mu přisoudit emoce, jež v danou chvíli majitel řečené tváře zažívá. Apple chce tímhle vynálezem lépe cílit reklamu na majitele svých hraček. Jestli se to chytne, začne Scanner prodávat produkt iMask, sestávající z jedné gumičky a jednoho kusu tvrdého papíru se dvěma otvory pro oči, který si vždycky před použitím kterékoli z hraček Applu navléknete, abyste měli klid.


Čtěte také: Scanner: Yahoo klidně vynechte


Autor: Daniel Deyl, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Britové založí úřad pro brexit, Cameron nevidí důvod ke skotskému referendu

Britové založí úřad pro brexit, Cameron nevidí důvod ke skotskému referendu aktualizováno

Britský premiér David Cameron považuje aktivaci článku 50 unijní smlouvy, který řeší vystoupení z Evropské unie, za suverénní rozhodnutí Británie, ke kterému nemůže EU zemi nutit.… více

Komerční prezentace
Mobilní web