Aplikace patří do našeho byznysplánu

22.7.2011 12:46   |  

Trh se smartphony neustále roste. Firmy, které se mobilnímu marketingu věnují, jsou ale v predikcích vývoje zatím opatrné. Mobilní aplikace jsou zatím pro náročnější uživatele, říká výkonný ředitel HyperMedia Petr Beneš.

Svět mobilních aplikací je další možností pro firmy, jak dále expandovat v digitálním prostoru. Je to pro vás také další distribuční kanál vašich služeb?

Svět mobilních aplikací je pro nás určitě zajímavý z dlouhodobého horizontu. V tuto chvíli je to spíše podpora pro náročnější uživatele nebo pro ty uživatele, kteří chtějí mít stále k dispozici informace. Velký potenciál v tom zatím nevidím, je to pouze nepatrný doplněk pro naše portály. Například nyní budeme spouštět mobilní aplikaci pro náš portál HyperReality.cz, takže realitní kanceláře budou moci exportovat jak na HyperReality.cz, tak i na HyperInzerce.cz, navíc bude jejich nabídka k dispozici i v mobilu. Mobilní aplikace bude sloužit v tomto případě jenom jako doplněk, tato služba bude nabízená jako součást balíčku pro klienty.

Přeprogramování pro mobilní aplikace Applu nebo telefonů s podporou Android něco stojí. Kolik práce a nákladů to pro firmu představuje a lze na tom již generovat zisk?

Naše firma poskytuje mobilní aplikace jak pro platformu Apple, tak pro platformu Android. V tuto chvíli mohou uživatelé stahovat úspěšnou aplikaci pro slevový portál HyperSlevy.cz, která je dostupná pro obě zmíněné platformy. Co se nákladů týká, tak mobilní aplikace jsou poměrně dost nákladné. My je řešíme jak z vlastních zdrojů, což je samozřejmě levnější varianta, tak využíváme i kvalitní externí společnosti, kdy se náklady na aplikace pohybují mezi 60-250 tisíci korun, záleží na náročnosti aplikace. Generovat zisk lze pouze v případě, že se jedná o aplikace unikátní, které jsou placené, což ovšem není náš případ, my nabízíme pro naše uživatele aplikace zcela zdarma.

Jaký další potenciál vidíte v rozvoji mobilních služeb a komunikace?

Rozvoj mobilních služeb a komunikace záleží hlavně na mobilních operátorech, jakým způsobem budou stanovovat ceny připojení k mobilnímu internetu, jak kvalitní budou telefony a jaké bude jejich rozlišení. Pro nás jsou mobilní služby pouze doplňkem a nijak razantně neovlivňují obratově nebo v návštěvnosti naše projekty.

V posledních měsících jste koupili několik serverů. Jde o snahu získat další cílové skupiny pro oslovení, nebo o doplnění chybějících služeb pro klienty?

Je pro nás velmi důležité rozšíření našeho portfolia o projekty, které nám v nabídce doposud chyběly. Tím je například získání softwarového portálu Sosej.cz, který nabízí možnost stažení softwaru zdarma. Dále je to spojení se společností 3 solutions, která se zabývá převážně tvorbou webových stránek a e-shopů, což zvýšilo možnosti služeb pro naše zákazníky. Rozšíření portfolia nám samozřejmě pomohlo i ke zvýšení celkové návštěvnosti. Dnes máme v ČR již přes 25 portálů s celkovou denní návštěvností 1,3 milionu unikátních uživatelů. Spolupracujeme se stovkami společností od těch nejmenších až po takové velikány jako jsou například mBank, Tesco, UniCredit atd. HyperMedia má ale rozjednány další nové akvizice.

Autor: Karel Troška

Komentáře

Čtěte také

Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka

Žádný czexit. Česko musí zůstat v EU, míní Sobotka

Premiér Bohuslav Sobotka odmítl hlasy, podle nichž by mělo Česko po vzoru Velké Británie vystoupit z Evropské unie. Česká republika je i kvůli hospodářským vztahům zemí, jejíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web