Eventy stojí na nápadech a tvrdé dřině

Tradičními nástroji interní i obchodní firemní politiky jsou stále eventy. Dobře naplánovaný a zrealizovaný event má marketingový a „tmelicí“ význam, a pokud klade důraz na originalitu a inovátorství, zůstává v paměti účastníků dlouhou dobu.

 PASTVA PRO OČI: Stačí působivé uspořádání sálu, pár metrů látky a několik reflektorů a váš event uhrane
8.1.2014 8:30   |  

U přípravy eventů nejde o nic jiného než o zajímavý nápad a pak o tvrdou dřinu. „Takový netradiční event navíc připravujete více než půl roku,“ říká Jana Pankuličová, ředitelka agentury Hypnosis. Příkladem podle ní může být 170. výročí založení Plzeňského Prazdroje, neboli venkovní oslavy 170. výročí uvaření první várky Pilsner Urquell, které se konaly loni 5. října v Plzni a 12. října v Brně. „Z naší strany šlo o kompletní zajištění včetně kreativy, která nebyla vůbec jednoduchá – každý bod programu musel mít jasně danou souvislost se 170. výročím. První částí programu, který se zaměřil na historii a vývoj pivovaru, provázela Plzeňská filharmonie s hosty a jednotlivé skladby byly laděny k danému období. Program druhé části večera, který prezentoval současnost, obstaral kytarista Michal Pavlíček s hosty Bárou Basikovou a Davidem Kollerem. Na umělecké části akce jsme spolupracovali s agenturou Art Prometheus,“ vysvětluje Pankuličová.

U tohoto eventu ale podle ní nešlo jen o hudbu – kromě vystoupení závěsné akrobacie v podání skupiny Decalages, množství zajímavých hostů a zdravic z mnoha koutů světa byl jedním z hlavních hřebů oslav videomapping na katedrálu sv. Bartoloměje připravený agenturou Silencio.

Až do posledního detailu

Jací by měli být v případě originálních eventů klienti? Podle slov Petry Hanzlíkové, majitelky a zakladatelky agentury Select Agency, musejí důvěřovat vybrané agentuře jako profesionálům a odborníkům na eventy a musejí též být otevřeni novým nápadům a nebát se.

A co naopak musí splňovat agentura? „Musí mít přehled o nových trendech a lokacích, dokázat klienta přesvědčit a hlavně pak dotáhnout svůj záměr do detailu,“ říká Hanzlíková. „Pro každou akci se snažíme nalézt neotřelou formu zpracování a netradiční prostory. Každý event je pro nás jedinečný a individuální s různými požadavky a novými možnostmi. Celý event dotáhneme až do posledního detailu, na čemž si dáváme velmi záležet a právě to nás dělá originálními,“ vysvětluje Hanzlíková.

Vědecký přístup

Mezinárodní agentura Mertel RG se snaží vnášet do branže event marketing & sales promotion doslova vědecký přístup. Její česká pobočka tvrdí klientům, že přináší inovativní metody eventů a marketingových akcí, díky kterým získají nové zákazníky a zvýší obrat společnosti. Agentura používá SWOT analýzu, identifikaci rizik apod. Nejprve klientovi vymezí strategii prodeje i obchodní cíle s jasně definovaným programem eventů (jako součástí marketingového mixu) během celého fiskálního roku. Na to pak implementují podrobně rozpracovaný plán se sledem kroků v průběhu deseti týdnů. „Díky této standardizované metodologii zaručujeme, že standardní projekt bude dokončen do dvou měsíců od schválení, a to včetně vyhodnocení projektu a prezentace strategie,“ vysvětluje Novotný.

Jako příklady úspěšných akcí uvádí Novotný například Erste Bank Talent Event – událost, během které společnost pro sebe vyhledávala nové talenty, nápady, inovace a inspiraci, a dále oslavu 150. výročí společnosti Sandvik. Událost byla postavena na nových technologiích.

V kuchařské zástěře

Společnost Cooking Time, kterou vlastní italský šéfkuchař Riccardo Lucque, přišla letos na tuzemský trh s novým nápadem v oblasti vaření a cateringu. Pro firmy i jednotlivce nabízí minieventy s názvem Lunch & Run a Cook & Dine.
První akce – Lunch & Run – je speciální kuchařský kurz spojený s obědovou pauzou, kdy si zájemci nejen z řad široké veřejnosti, ale také firemní klientela, mohou uvařit pod dozorem kvalifikovaného šéfkuchaře vlastní pochoutku. Specialisté ze společnosti Cooking Time jsou podle slov šéfkuchaře Radima Gerlicha hostům k dispozici každý den v prostorách nové kuchařské školy – Laboratorio, Scuola di Cucina. Druhý typ akce – Cook & Dine – nabízí možnost prožít tak trochu jinou večeři nejen s přáteli, ale i s obchodními partnery. Pod taktovkou zkušeného šéfkuchaře si mohou hosté připravit tříchodové menu.

V rámci vstupu značky Stassen na český trh připravila před dvěma lety kreativní agentura Comunica netradiční promo pro její prémiový cider. Protože se tento osvěžující ovocný nápoj pije výhradně ledově vychlazený, vyrostly v klubu SaSaZu na míru vyrobené ledové stěny.

Každá byla o ploše 16 m2 a váze 2,5 tuny. Křišťálově čirá stěna s brandingem v podobě zamražených lahví Stassen Cider fungovala zároveň jako velká interaktivní lednice. Každý, kdo si na párty „Coolio Snap! A Livin Joy Live“ zakoupil na baru jednu láhev libovolné příchutě, získal druhou zdarma. Pokud si ze stěny vytáhl tu správnou, našel vespod výherní samolepku, za kterou mu hostesky vydaly čepici, triko, tašku přes rameno nebo otvírák.

Alenka v říši večírků

Nový koncept netradičního eventu využívajícího princip rodinné párty vymyslela agentura Outbreak. Jmenuje se Paartyy a využívá fenoménu buzz marketingu a word of mouth komunikace. Současně se jedná o sampling, ale ne plošný, nýbrž cílený, tzv. seeding (semínkování). Lidé si doma uspořádají originální party a přitom ochutnají či vyzkouší novinky, které jim dodá zdarma firma. Pořadatelé na tuto party sezvou celou řadu přátel a známých. Následuje masivní word of mouth, fotografie se šíří e-mailem či na Facebooku.

Agentura Key Promotion má pro netradičnost akce a spokojenost klientů „na skladě“ několik specialit – pro pořádání VIP akcí je preferovaným prostorem Zámek Svatý Havel v Praze 4, který umožňuje akce pod širým nebem, třeba u rybníčku. Další jejich specialitou jsou ohňostroje nebo šermířské akce – u těch spolupracuje agentura s historickou skupinou Merlet.

Na motivy známého románu Alenka v říši divů vytvořila agentura večírek s interaktivním příběhem, na slovenském hradě Strečno uspořádala teambuilding ve stylu Pevnosti Boyard. Jednalo se o bojovou hru, kde museli účastníci z potravinářské společnosti zdolat nesnadné úkoly, například hru se skořápkářem, zrcátky na tyči se vodil laserový paprsek a v závěru se museli účastníci dovtípit indicií v rozhovoru s otcem Furou.


Čtěte také: Event Management Forum se letos zaměří i na roli eventu v interní komunikaci


Autor: Jiří Gogo Souček, spolupracovník redakce Strategie

Komentáře

Čtěte také

Trump shání peníze na kampaň v cizině, i když to zákon zakazuje

Trump shání peníze na kampaň v cizině, i když to zákon zakazuje

Zahraniční politici jsou "bombardováni" výzvami k finančním příspěvkům kontroverznímu kandidátovi amerických republikánů na prezidentský úřad Donaldu Trumpovi. Napsala to agentura… více

Komerční prezentace
Mobilní web