Jak prodat nový produkt? Půjčte ho zákazníkům domů!

Word of Mouth marketing čili takzvaná šeptanda je způsob marketingu, který vytváří důvody ke konverzacím o vašich značkách a usnadňuje a podporuje jejich vznik. Podívali jsme se na to, jak takovou šeptandu dělá držitel ceny WOMMY z Las Vegas, agentura Outbreak.

Ilustrační foto
26.7.2012 12:14   |  

Pro klienta Nestlé Česko realizoval Outbreak v období únor–červen 2011 promo akci pod názvem Nescafé Dolce Gusto Paartyy. Klient měl zájem o zvýšení povědomí o značce Nescafé Dolce Gusto a rozšíření zákaznické základny o nové majitele kávovaru Nescafé Dolce Gusto, rekrutované z cílové skupiny konzumentů rozpustné a překapávané kávy a majitelů starších typů kávovarů. Napojením na emoční zážitek chtěl zadavatel nastartovat přirozené pozitivní Word of Mouth o značce Nescafé Dolce Gusto v cílové skupině a jejím sociálním okolí. Cílovou skupinou byli muži a ženy ve věku 25–45 let, konzumenti kávy v Čechách a na Slovensku.


Čtěte také: Werner Anzinger, ředitel hotelu Mandarin Oriental Prague



Pozvi své přátele na Paartyy!

Outbreak využil vlastní WOM marketingové médium Paartyy. com, pomocí kterého do té doby s úspěchem realizoval již sedm kampaní pro značky jako Nescafé Classic, Nicolaus Extra jemná vodka či Vitana Lasagne. Paartyy.com umožňuje najít názorové vůdce (influencers) a získat v nich ambasadory, kteří díky vyzkoušení produktu spolu se svými přáteli šíří ve svém sociálním okolí pozitivní Word of Mouth o značce. Silnou stránkou těchto brandovaných večírků je jejich autentičnost a nevtíravost a to, že značka je vždy uprostřed dění.

Nejlepší zkušenost je prožitek

Stejně jako v předchozích případech měli pečlivě vybraní hostitelé a hostitelky možnost uspořádat přímo u sebe doma značkovou párty — v tomto případě pak přímo proměnit svůj dům či byt v domácí kavárnu, komunikovat se svými hosty a nahrávat fotografie z jednotlivých párty prostřednictvím webového rozhraní Paartyy.com a propojit svůj účet se svým facebookovým profilem. Uvnitř originálního párty balíku nalezli účastníci párty například výběr nápojových kapslí z portfolia Nescafé Dolce Gusto, brandované baristické kravaty, pohárky či ubrousky nebo sbírku receptů na originální dezerty. Vzhledem k zadání klienta si ale kampaň pro Nescafé Dolce Gusto — oproti svým předchůdcům — vyžádala nadstavbu. Vybraní influenceři a opinion leadeři z cílové skupiny tak měli poprvé možnost zakoupit propagovaný produkt přímo prostřednictvím vlastní značkové párty. Kávovary Nescafé Dolce Gusto, typ Melody II, byly zapůjčovány k vyzkoušení a následně nabízeny za sníženou cenu. Jejich prodej přinesl klientovi nové dlouhodobé zákazníky.


Autor: Karel Troška

Komentáře

Čtěte také

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) požaduje tři miliardy korun navíc na navýšení počtu policistů a boj proti terorismu. ČSSD považuje bezpečnost za prioritu při sestavování… více

Mobilní web