Jak prodat nový produkt? Půjčte ho zákazníkům domů!

Word of Mouth marketing čili takzvaná šeptanda je způsob marketingu, který vytváří důvody ke konverzacím o vašich značkách a usnadňuje a podporuje jejich vznik. Podívali jsme se na to, jak takovou šeptandu dělá držitel ceny WOMMY z Las Vegas, agentura Outbreak.

Ilustrační foto
26.7.2012 12:14   |  

Pro klienta Nestlé Česko realizoval Outbreak v období únor–červen 2011 promo akci pod názvem Nescafé Dolce Gusto Paartyy. Klient měl zájem o zvýšení povědomí o značce Nescafé Dolce Gusto a rozšíření zákaznické základny o nové majitele kávovaru Nescafé Dolce Gusto, rekrutované z cílové skupiny konzumentů rozpustné a překapávané kávy a majitelů starších typů kávovarů. Napojením na emoční zážitek chtěl zadavatel nastartovat přirozené pozitivní Word of Mouth o značce Nescafé Dolce Gusto v cílové skupině a jejím sociálním okolí. Cílovou skupinou byli muži a ženy ve věku 25–45 let, konzumenti kávy v Čechách a na Slovensku.


Čtěte také: Werner Anzinger, ředitel hotelu Mandarin Oriental Prague



Pozvi své přátele na Paartyy!

Outbreak využil vlastní WOM marketingové médium Paartyy. com, pomocí kterého do té doby s úspěchem realizoval již sedm kampaní pro značky jako Nescafé Classic, Nicolaus Extra jemná vodka či Vitana Lasagne. Paartyy.com umožňuje najít názorové vůdce (influencers) a získat v nich ambasadory, kteří díky vyzkoušení produktu spolu se svými přáteli šíří ve svém sociálním okolí pozitivní Word of Mouth o značce. Silnou stránkou těchto brandovaných večírků je jejich autentičnost a nevtíravost a to, že značka je vždy uprostřed dění.

Nejlepší zkušenost je prožitek

Stejně jako v předchozích případech měli pečlivě vybraní hostitelé a hostitelky možnost uspořádat přímo u sebe doma značkovou párty — v tomto případě pak přímo proměnit svůj dům či byt v domácí kavárnu, komunikovat se svými hosty a nahrávat fotografie z jednotlivých párty prostřednictvím webového rozhraní Paartyy.com a propojit svůj účet se svým facebookovým profilem. Uvnitř originálního párty balíku nalezli účastníci párty například výběr nápojových kapslí z portfolia Nescafé Dolce Gusto, brandované baristické kravaty, pohárky či ubrousky nebo sbírku receptů na originální dezerty. Vzhledem k zadání klienta si ale kampaň pro Nescafé Dolce Gusto — oproti svým předchůdcům — vyžádala nadstavbu. Vybraní influenceři a opinion leadeři z cílové skupiny tak měli poprvé možnost zakoupit propagovaný produkt přímo prostřednictvím vlastní značkové párty. Kávovary Nescafé Dolce Gusto, typ Melody II, byly zapůjčovány k vyzkoušení a následně nabízeny za sníženou cenu. Jejich prodej přinesl klientovi nové dlouhodobé zákazníky.


Autor: Karel Troška

Komentáře

Čtěte také

USA v kosmickém výzkumu nedoženeme, přiznala Moskva. Pak výrok vzala zpět

USA v kosmickém výzkumu nedoženeme, přiznala Moskva. Pak výrok vzala zpět Fotogalerie

Překvapivě chmurné vyhlídky ruské kosmonautiky na schůzi ministerstva průmyslu v Moskvě prezentoval vicepremiér Dmitrij Rogozin, který ve vládě odpovídá za vesmírný program. I… více

Komerční prezentace
Mobilní web