Twitter jako televize: měření už začalo

V rámci programu Twitter TV Ratings, s nímž na podzim přišla informační a výzkumná agentura Nielsen, jsou poprvé v historii této sociální sítě mapovány veškeré aktivity, které souvisejí jak s měřením autorů tweetů, tak jejich publika.

 Televize, ilustrační foto
4.12.2013 7:00   |  

Výzkum Twitter TV Ratings neměří pouze autory, ale také všechny ty, kteří tyto tweety zhlédli či aktuálně sledují. Právě toto publikum se stává atraktivním cílem pro zadavatele reklamy. Jak ukazují prvotní analýzy agentury Nielsen, publikum představuje až padesátkrát početnější základnu než samotní autoři, kteří tweety generují. Pro lepší představu si uveďme příklad: pokud o jednom pořadu tweetuje 2000 lidí, počet těch, kteří tyto tweety sledují, dosahuje až magického čísla 100 000. Tento činitel nemusí být vždy a zákonitě stejný, u každého pořadu je odlišný. Poměr publika k autorům obecně klesá spolu s tím, jak se zvyšuje počet autorů daného programu. To znamená, že právě toto široké publikum rozmělňuje svou pozornost mezi více tweetů, ale obecně se jeho základna stále zvyšuje.

Publikum v síti

Počet konverzací na americkém Twitteru o TV vysílání se v posledních dvou letech dramaticky zvýšil – ve 2. čtvrtletí letošního roku vytvořilo společně 19 milionů jednotlivců 263 milionů tweetů o živém TV vysílání, což představuje meziroční nárůst počtu autorů o 24 procent a 38procentní zvýšení objemu tweetů, včetně SocialGuide, což je na americkém trhu vedoucí poskytovatel TV měření. Jediným číslem, které bylo dosud měřitelné, byl počet tweetů a jejich autorů. To ale rozhodně nebylo pro agentury a zadavatele dostatečným lákadlem ani garantem dobrého zacílení jejich reklamy. Bez možnosti změřit počet lidí v „publiku“, tedy těch, kdo tweety autorů sledují, by byl údaj o TV diskusích neúplný. Agentura Nieslen tento obrázek dovršila, jelikož poskytuje obojí: monitoruje specifické aktivity – autory a tweety – i jejich dosah – unikátní publikum, dojmy a pocity, jež jsou jakousi obdobou „lajků“ na Facebooku.

Právě teď

Nieslen Twitter TV Ratings umožňuje televizním sítím měřit a mapovat prostředí na Twitteru, které se věnuje jejich jednotlivým pořadům a relacím, měřit efektivnost příspěvků spojených s televizí i počet členů publika. Díky těmto datům mohou televizní sítě lépe porozumět vztahu mezi Twitterem a naladěním si právě běžícího programu. Twitter tak prokazatelně ovlivňuje televizní chování lidí – relace, která je právě tweetována a má více unikátních autorů, je v měřítku „právě teď“ i více sledována. Informace zjištěné výzkumem jsou proto hodnotnými daty pro mediální plánování a projekt asistuje zadavatelům reklamy při rozhodování o nákupech médií. Spolupráce mezi Twitterem a televizními stanicemi má podle pozorovatelů zajistit sociální síti investory do příštích let.

Autor: Kristina Vacková, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Igor Záruba: Modrá, nikoli zelená revoluce

Igor Záruba: Modrá, nikoli zelená revoluce

Známý internetový portál nově nabízí letecké snímky Rakouska. Z ptačí perspektivy je možné vidět prakticky celé území našich jižních sousedů včetně hezkých měst, jezer a hor.… více

Komerční prezentace
Mobilní web