Vousáči v letácích propagují nářadí, blondýny vybavení do domácnosti, zjistil průzkum

10. února 2017 • 14:15

Letáky, které do našich poštovních schránek nechávají distribuovat obchodní řetězce, se staly nedílnou součástí života. Důležitou roli u propagačních letáků hrají osoby, které zboží propagují. Výzkum společnosti Česká distribuční ukázal, že tuzemským letákům vládnou ženy, které se v obrazových sděleních objevují v 61 procentech případů.

Analýza zkoumala celkem sedm tisíc údajů v letácích nejen obchodů s potravinami, ale také s ostatním spotřebním zbožím. Přitom ženy vládly téměř všem zkoumaným kategoriím, některým skutečně s přehledem. Muži se totiž objevují jen v 17 procentech letáků propagujících drogerii, hygienu a kosmetiku. Často jsou v letácích také děti, tvoří téměř třetinu všech modelů.

Pokud už se muži v letáku objeví, mají z 98 procent krátké vlasy. Naprosto opačný trend je u žen, kdy mají krátce střižený účes jen dvě procenta z nich. Zatímco ženy propagují nejčastěji kosmetiku, muži se často objevují v propagačních materiálech hobby marketů.

Jedním z typických vzhledových rysů takového modela je pak plnovous, muži stejného typu se objevují rovněž v reklamách na sportovní potřeby. Celkem má vousy v letácích 13 procent mužů, žádný vousatý muž podle výzkumu nepropagoval hračky nebo drogerii.

ODS bude v kampani spolupracovat s agenturou, která dostala na hrad Kisku

Typickou postavou českých letáků je pak samostatně stojící mladá žena. Většinou má hnědé vlasy a téměř bez výjimky bílou pleť. Nejméně se v letácích objevují lidé s šedivými a zrzavými vlasy, nedosahují ani tří procent.

Osob s blonďatými, světle hnědými nebo černými vlasy můžete vidět v letácích přibližně stejně – počet zástupců každé kategorie se pohybuje kolem deseti procent. Pokud už se ale v letáku nějaká osoba s blonďatými vlasy objevila, jednalo se ze tří čtvrtin případů o ženu, a to nejčastěji v materiálech propagujících vybavení domácnosti.

Jasnou převahu mají podle průzkumu v českých letácích lidé s bílou pletí. Celkem jich je 99,5 procent.

Doručování zboží drony je jen marketingový tah, Amazon má smůlu, říká Semetkovský

Vnější vzhled má podle České distribuční také souvislost s cenou zboží. Dražší zboží propagují lidé s tmavými vlasy, s nejlevnějšími produkty pózují modelové se světlehnědou barvou účesu.

Zboží s největší slevou propagují hnědovlásky. Zároveň produkty v letácích nejčastěji propagují jednotlivci, nicméně u hraček se na fotografiích objevují častěji skupiny lidí. Obrázky rodin se objevují také u nabídek sportovních potřeb.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!