Amnesty International a Diakonie ČCE byly na Žihadle nejúspěšnější

Amnesty International a Diakonie ČCE byly na Žihadle nejúspěšnější
16. listopadu 2011 • 10:48
Pátý ročník soutěže Žihadlo 2011 o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu zná své vítěze. Třikrát se na výsledkovou listinu dostala kampaň Amnesty International „3 minuty stačí“, dvakrát zabodovala Diakonie ČCE.

První místa na letošním klání veřejně prospěšné reklamy byla rozdělena tak, že ani jedna z přihlášených organizací nezískala víc než jedno zlato. Nejúspěšnějším projektem pro rok 2011 ale byla díky zlatu v kategorii internet a nominaci v kategorii tisk a rádio kampaň Amnesty International „3 minuty stačí“ (zlato za internet patří agentuře Visual Cretive a dvě nominace si připisuje TBWA\Praha). Vítězství a nominaci si ze slavnostního vyhlášení odnesli zástupci Diakonie ČCE za spot ke kampani Otevřeno seniorům (od ProBono, což jsou exThamesdown Ivan Peterka a Marek Hejduk) a internetový projekt Rodina webů Diakonie.cz od agentury Vizus.

„Oproti minulému roku jsme hodnotili méně prací - zatímco loni to bylo rekordních 63 projektů, letos jsme vybírali ze 43. Vzhledem k ekonomické situaci jsou samy reklamní agentury donuceny šetřit, což se samozřejmě projevuje i na možnostech podpory neziskových organizací a jejich kampaní. O to víc je třeba vážit si těch agentur, které i v této době pracují na veřejně prospěšných projektech,“ řekl ředitel reklamní agentury McCann Erickson a člen poroty Jan Binar.

Tři minuty pro Amnesty InternationalTři minuty pro Amnesty InternationalAutor:

„Letos byla porota opět složena z odborníků na grafiku, marketing, společenskou odpovědnost, média a neziskový sektor. Hodnotilo se kreativní zpracování kampaní společně s jejich zacílením a publicitou. Někde rozhodovaly o vítězi doslova jednotlivé body, nakonec to ale dopadlo tak, že v každé kategorii zvítězila jiná nezisková organizace. Porotci soutěže Žihadlo přitom hodnotí individuálně a sami až do slavnostního vyhlášení výsledků neví, jak jejich hodnocení dopadlo,“ uvedl k průběhu soutěže za organizátory ředitel obecně prospěšné organizace Neziskovky.cz Marek Šedivý.

Žihadlo 2011 – výsledková listina

KATEGORIE: TIŠTĚNÁ REKLAMA

Vítěz:
DebRA ČR kampaň: 12plus12
reklamní agentura: DebRA ČR/fotografka Lucie Robinson

NADAČNÍ FOND ČESKÉHO ROZHLASU
kampaň: Benefiční večer Světlo pro Světlušku
tvůrce: Námět: Jan Mička, Zpracování: Momentum

AMNESTY INTERNATIONAL ČR kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: TBWA\Praha

KATEGORIE: INTERNETOVÝ PROJEKT

Vítěz:
AMNESTY INTERNATIONAL ČR
kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: Visual Creative, Petr Urbančík

DIAKONIE ČCE
kampaň: Rodina webů www.diakonie.cz reklamní agentura: Vizus

NADACE VODAFONE
kampaň: Rok jinak
reklamní agentura: Beef Brothers

KATEGORIE: ROZHLASOVÝ SPOT

Vítěz:
SDRUŽENÍ LINKA BEZPEČÍ
kampaň: Pomněnkový den
reklamní agentura: DDB

AMNESTY INTERNATIONAL
kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: TBWA\Praha

Soutěže se mohly zúčastnit neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, nadace, nadační fondy, církevní právnické osoby, příspěvkové organizace), které zviditelnily veřejně prospěšný projekt prostřednictvím mediální kampaně v období od 1. září 2010. V odborné porotě zasedli vybraní zástupci médií, reklamních agentur, firem a neziskových organizací. Kromě kreativního zpracování porotci hodnotili i celkovou logistiku kampaní, jejich zacílení a dopad. Hlavní cenou pro vítěze jednotlivých kategorií je bronzové Žihadlo z dílny zlínského sochaře Jiřího Pašky.

Autor: br
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!