Amnesty International a Diakonie ČCE byly na Žihadle nejúspěšnější

Pátý ročník soutěže Žihadlo 2011 o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu zná své vítěze. Třikrát se na výsledkovou listinu dostala kampaň Amnesty International „3 minuty stačí“, dvakrát zabodovala Diakonie ČCE.

Žihadlo 2011, vítězný spot
16.11.2011 10:48   |  

První místa na letošním klání veřejně prospěšné reklamy byla rozdělena tak, že ani jedna z přihlášených organizací nezískala víc než jedno zlato. Nejúspěšnějším projektem pro rok 2011 ale byla díky zlatu v kategorii internet a nominaci v kategorii tisk a rádio kampaň Amnesty International „3 minuty stačí“ (zlato za internet patří agentuře Visual Cretive a dvě nominace si připisuje TBWA\Praha). Vítězství a nominaci si ze slavnostního vyhlášení odnesli zástupci Diakonie ČCE za spot ke kampani Otevřeno seniorům (od ProBono, což jsou exThamesdown Ivan Peterka a Marek Hejduk) a internetový projekt Rodina webů Diakonie.cz od agentury Vizus.

Podívejte se na vítězný televizní spot:

„Oproti minulému roku jsme hodnotili méně prací - zatímco loni to bylo rekordních 63 projektů, letos jsme vybírali ze 43. Vzhledem k ekonomické situaci jsou samy reklamní agentury donuceny šetřit, což se samozřejmě projevuje i na možnostech podpory neziskových organizací a jejich kampaní. O to víc je třeba vážit si těch agentur, které i v této době pracují na veřejně prospěšných projektech,“ řekl ředitel reklamní agentury McCann Erickson a člen poroty Jan Binar.

„Letos byla porota opět složena z odborníků na grafiku, marketing, společenskou odpovědnost, média a neziskový sektor. Hodnotilo se kreativní zpracování kampaní společně s jejich zacílením a publicitou. Někde rozhodovaly o vítězi doslova jednotlivé body, nakonec to ale dopadlo tak, že v každé kategorii zvítězila jiná nezisková organizace. Porotci soutěže Žihadlo přitom hodnotí individuálně a sami až do slavnostního vyhlášení výsledků neví, jak jejich hodnocení dopadlo,“ uvedl k průběhu soutěže za organizátory ředitel obecně prospěšné organizace Neziskovky.cz Marek Šedivý.

Žihadlo 2011 – výsledková listina

KATEGORIE: TIŠTĚNÁ REKLAMA

Vítěz:
DebRA ČR kampaň: 12plus12
reklamní agentura: DebRA ČR/fotografka Lucie Robinson

NADAČNÍ FOND ČESKÉHO ROZHLASU
kampaň: Benefiční večer Světlo pro Světlušku
tvůrce: Námět: Jan Mička, Zpracování: Momentum

AMNESTY INTERNATIONAL ČR kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: TBWA\Praha

KATEGORIE: INTERNETOVÝ PROJEKT

Vítěz:
AMNESTY INTERNATIONAL ČR
kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: Visual Creative, Petr Urbančík

DIAKONIE ČCE
kampaň: Rodina webů www.diakonie.cz reklamní agentura: Vizus

NADACE VODAFONE
kampaň: Rok jinak
reklamní agentura: Beef Brothers

KATEGORIE: ROZHLASOVÝ SPOT

Vítěz:
SDRUŽENÍ LINKA BEZPEČÍ
kampaň: Pomněnkový den
reklamní agentura: DDB

AMNESTY INTERNATIONAL
kampaň: 3 minuty stačí
reklamní agentura: TBWA\Praha

Soutěže se mohly zúčastnit neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, nadace, nadační fondy, církevní právnické osoby, příspěvkové organizace), které zviditelnily veřejně prospěšný projekt prostřednictvím mediální kampaně v období od 1. září 2010. V odborné porotě zasedli vybraní zástupci médií, reklamních agentur, firem a neziskových organizací. Kromě kreativního zpracování porotci hodnotili i celkovou logistiku kampaní, jejich zacílení a dopad. Hlavní cenou pro vítěze jednotlivých kategorií je bronzové Žihadlo z dílny zlínského sochaře Jiřího Pašky.

Autor: br

Komentáře

Čtěte také

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Většina evropských bank by obstála i za velmi hluboké recese, některé ale i tak budou muset posílit kapitál. Ukázaly to výsledky zátěžových testů, které zveřejnil Evropský… více

Mobilní web