Case Study: Jak si vedl brand Avon v SuperStar

Pro společnost Avon byly divačky talentové soutěže ČeskoSlovenská Superstar důležitou cílovou skupinou s potenciálem k přímému online nákupu. Ve spolupráci s divizí Starlink z mediální agentury Starcom Mediavest Group proto vytvořil Avon komplexní komunikační koncept, který se podařilo do pořadu velmi zdařile zapracovat.

 Avon v SuperStar
28.1.2016 13:32   |  

Sledovanost posledního ročníku talentové soutěže ČeskoSlovenská Superstar přesáhla průměr těch předchozích – v průměru pořad sledovalo každou neděli 550 000 žen 15+, přičemž u atraktivní věkové skupiny „ženy 14–24“ dosáhlo např. finále 55procentního podílu na celkové sledovanosti TV. Online microsite dosáhla během podzimu celkem 5,7 milionu page views, podíl reálných uživatelů přistupujících na obsah z mobilního zařízení tvořil 42 procent.

Záběry z líčení soutěžících poskytly nenásilné začlenění značky do pořadu a spolu s komentáři soutěžících i atraktivní reportáže do medailonků. Řada tzv. hvězdných looků, které pro finalistky připravil oficiální vizážista, byla hlavním předmětem videoobsahu a tutorialů na speciální záložce webu Superstar, webu Avonu i na sociálních sítích. Engagement generovala i série fotografií celé finálové dívčí sestavy „před a po“.

„Rozhodli jsme se komunikaci postavit na osobě Pavla Bauera, oficiálního vizážisty Avonu a v tomto ročníku i image makera Superstar,“ zmiňuje Alena Pytlíčková, PR manažerka Avonu.

Agentura Starlink se nesoustředila jen na budování image značky u teenagerek, ale maximalizovala prodejní efekt rozpracováním televizního product placementu do online kanálů jak pořadu, tak Avonu jako takového. Paralelně ke každému kolu soutěže probíhala soutěž na webu o image proměnu a backstage vstup na finále, na facebookovém profilu českého Avonu měla velký úspěch i soutěž o vstupenky na jednotlivé přenosy. I bez využití klasického sponzoringu se tedy podařilo značku s pořadem silně propojit.

Pro prodejní výsledky bylo ale nejdůležitější napojení na produkty. Ke každému looku byla sestavena produktová nabídka, tzv. hvězdný set, který bylo možné nakoupit přes link z veškerého online obsahu.

„Naším cílem nebylo jen ukázat, jak líčení dokáže proměnit soutěžící a zvednout jim sebevědomí, ale od začátku jsme mysleli na nově získané uživatelky webu a realizované konverze na nákup. Bez nasazení marketingového týmu klienta a flexibility týmu Novy by komunikace takové výsledky nepřinesla,“ řekla Jana Mašínová, business director StarLinku.

Online aktivity přivedly téměř 120 000 unikátních uživatelů a realizované prodeje v řádech statisíců. I přes nevyužití klasického sponzoringu ženy spontánně jmenovaly SuperStar jako jeden z pořadů, s nímž je značka Avon spojena.


Čtěte také: Avon rebranduje


Autor: Libor Pavela, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Porošenko se při cestě na Donbas dostal do přestřelky

Porošenko se při cestě na Donbas dostal do přestřelky

Ukrajinský prezident Petro Porošenko se během inspekce po armádních postech v Donbasu dostal pod palbu separatistů. V Potvrdil to mluvčí protipovstalecké operace Andrij Lysenko. K… více

Komerční prezentace
Mobilní web