Část médií hrozí O2 odvetou za případné blokování on-line reklamy

aktualizováno V případě, že telekomunikační společnost O2 začne blokovat on-line reklamu, je část významných zpravodajských a zábavních webů připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny. Opatření by se dotklo více než třetiny české populace.

Ilustrační foto
26.2.2016 10:45   |  

Společnost O2 Czech Republic, patřící finanční skupině PPF, blokování internetové reklamy pro své zákazníky zatím jen zvažuje. „Pokud se pro ni rozhodneme, bude volitelná a dostupná zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla dnes mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Už teď se ale proti možnosti odstranění reklamy z webů podle Hospodářských novin staví významné mediální společnosti jako jsou vydavatelství Mafra, Economia a Czech News Center nebo provozovatel portálu Seznam.cz. Zákazníci O2 by tak mohli ztratit přístup například na zpravodajské servery iDnes.cz, IHNED.cz či Blesk.cz.

Poskytovatelé obsahu se obávají ztráty podstatné části příjmů. Vedení velkých mediálních domů proto podle deníku odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Operátor O2 má na trhu připojení k internetu v Česku více než třetinový podíl. Generální ředitel Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů.


Čtěte také:

O2 bude brát internet i od Radiokomunikací. Chce do nedostupných oblastí

O2 začne za dva roky budovat mobilní síť 5G

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie Video

Útok, při němž v pátek v Mnichově střelec zabil devět lidí a pak sám sebe, neměl politický motiv. Na tiskové konferenci to dnes řekl mnichovský policejní ředitel Hubertus Andrä,… více

Mobilní web