ČSOB otevřela pobočku v obýváku

Trend, kterým se ubírá bankovní komunikace a který prezentují zejména mladé nízkonákladové banky, zachytila ČSOB. Na pražském Florenci proto otevřela svoji první „otevřenou pobočku“, na které chce nový model vyzkoušet.

 Nový koncept poboček ČSOB podle Studia SAD Dalších 5 fotografií v galerii
3.3.2014 14:05   |  

Nový koncept poskytování služeb, příjemné prostředí s nadčasovým designem a pokročilé technologie – to jsou hlavní pilíře proměny stávajících poboček ČSOB. První takovou mohou klienti navštívit od dnešního dne v Sokolovské ulici v Praze. Typický je pro ni otevřený prostor bez fixních pracovišť, samoobslužné systémy a maximální důraz na poradenství. Poprvé je zde použita i inovativní marketingová komunikace, kdy jsou tištěné materiály nahrazeny nejen LCD obrazovkami, ale i promítáním na zeď a fólii na výloze.

„Je to náš experiment, který vychází z moderních potřeb zákazníka a zákaznického výzkumu mateřské KBC,“ řekl u příležitosti otevření pilotní pobočky Marek Ditz, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel pro oblast Vztahy s klienty. „Naším cílem je přátelskost, otevřenost, nechceme se prezentovat mramorem a řadou soch. Dokonce nenutíme klienta, aby na pobočku přicházel, proto vyvíjíme řadu online aplikací. Pro osobní setkání je tu pak více času,“ dodává.

Kávu ano, papír ne

Architektonický návrh pobočky a realizaci mělo na starosti Studio SAD v čele s Adamem Jirkalem. Jejich cílem bylo nově komunikovat tradiční hodnoty ČSOB. „Rozhodně jsme nestáli o nízkonákladovou rychlokvašku,“ podotýká Jirkal. Architektura má napomoci odbourat stres mezi klientem a pracovníkem banky. Lounge viditelná již zdaleka byla budována jako obývací pokoj s rozličnými křesílky a stolky, i jako kuchyně (pod zdí s rotujícími promovidei naleznete kávovar a dokonce i malý dřez), diskrétní prostor oddělený dřevěnými žaluziemi nabízí útulnou „pracovnu“. Myslelo se i na rodiny, kterým je určen jednoduchý a nijak neoddělený dětský koutek.

Pobočka má tři zaměstnance, v diskrétní zóně je ale k dispozici videobankéř, který na dálku poradí se specializovanými problémy. Videobankéř je zcela nová služba, která momentálně funguje jen pro tuto novou pobočku, ČSOB však připravuje technické vybavení i pro další pobočky.

Základním pravidlem nového konceptu je: hlavně žádné papírování. Papír nevidíte na pobočce vůbec nikde – pokud potřebujete například podepsat smlouvu nebo si odnést na papíře nabídku, v zázemí je samozřejmě k dispozici tiskárna, ale jinak tu nenajdete jediný šanon. Vše, co se zde vytiskne, se okamžitě posílá na centrální zpracování a zde se pracuje jen se scanny. „Já sám jsem s papírem nepracoval už rok a půl,“ argumentuje Marek Ditz.


Čtyři základní zážitky, které pobočka nabízí

* Vztahový zážitek: pokud klient potřebuje probrat věci do hloubky, pobočka nabízí diskrétní salónek

* Poradenský zážitek: pokud klient potřebuje rychle něco vyřídit, poslouží mu otevřená lounge vybavená na principu „obývacího pokoje“

* Elektronický zážitek: v prostoru funguje WiFi a k dispozici jsou tablety; elektronické bankovnictví je propojeno se systémem pobočky

* Transakční zážitek: v předsálí funguje bankomat i vkladomat a dotyková obrazovka s informacemi o produktech či možností sjednání schůzky; jinde než tady se na pobočce s hotovostí nepracuje


Jako JZD Slušovice

Jedním z důležitých aspektů proměny na pobočky nové generace je i úspora investičních a provozních nákladů. Až po vyhodnocení úspěšnosti pilotní pobočky ČSOB rozhodne, zda bude projekt pokračovat i na dalších adresách a v jaké míře.

„Sokolovskou jsme dělali odlišně oproti mateřské KBC, která projekt zahájila na zcela nové adrese. My jsme v určité nevýhodě, protože jsme přestavěli pobočku stávající,“ přibližuje zrod nového konceptu Marek Ditz. „Nyní budeme sledovat reakce kmenových klientů a co to udělá s obchodem, zda jsou využívána přítomná zařízení, zda se klienti nebojí videobankéře… Pokud se potvrdí naše předpoklady, nasadíme koncept plošně – druhý projekt už ostatně máme připravený. Máme však malé i velké pobočky a je třeba zacházet s každou z nich zvlášť, rozhodně nechceme mít na jedné straně ,JZD Slušovice‘ a na druhé starý koncept.“

ČSOB nyní škáluje jednotlivé pobočky, protože podle Ditze nemusí každá z nich nabízet všechny služby, zejména o ty hotovostní by se ráda podělila s Českou poštou.

Investici do pobočky ČSOB neprozradila, Marek Ditz však napověděl: „Je to méně, než kolik nedávno oznámila konkurenční banka, a úplně stejně, kolik stálo původní zařízení této pobočky. Drahé jsou nyní IT technologie a aplikace, ale jde o prototyp – cena se bude snižovat u dalších poboček,“ dodává Ditz.

Banka novou pobočku po slavnostním otevření už dále propagovat nebude. Jejímu zviditelnění může ale podle Ditze dopomoci rozsáhlý otevřený prostor, který je ideální pro různé společenské a kulturní akce.


Čtěte také: ČSOB nasadilo do kampaně duo silových akrobatů známé ze soutěže Česko Slovensko má talent


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

USA v kosmickém výzkumu nedoženeme, přiznala Moskva. Pak výrok vzala zpět

USA v kosmickém výzkumu nedoženeme, přiznala Moskva. Pak výrok vzala zpět Fotogalerie

Překvapivě chmurné vyhlídky ruské kosmonautiky na schůzi ministerstva průmyslu v Moskvě prezentoval vicepremiér Dmitrij Rogozin, který ve vládě odpovídá za vesmírný program. I… více

Komerční prezentace
Mobilní web