Déčko na ČT se pouští do reklamy

Dětský kanál České televize se bude v nových vzdělávacích pořadech věnovat fenoménům současné společnosti. Pirátské vysílání se každý týden zaměří na posilování mediální gramotnosti a pořad Nauč tetu na netu na bezpečnost on-line prostředí.

 Pořad ČT :D Nauč tetu na netu
10.3.2016 10:40   |  

Od dubna se začne veřejnoprávní kanál Déčko věnovat světu médií. Jeho program „přeruší“ každé úterní odpoledne Pirátské vysílání, které pro ČT :D natáčejí ve spolupráci s mediálními odborníky v čele s Jaroslavem Volkem z Masarykovy univerzity hned tři režiséři, Jan Bártek, Karolína Zalabáková a Ladislav Cmíral. Tématy Pirátského vysílání se stanou reklama, marketing, mediální stereotypy, komunikace na internetu nebo počítačové hraní.

„Důležitým tématem bude v i sama televize, která zůstává stále dominantním médiem, jež má vliv na naše kolektivní představy,“ říká dramaturg pořadu Dušan Mulíček a dodává. „Chtěli bychom děti přimět k tomu, aby samy přemýšlely a nastavily si od médií zdravě kritický odstup. Na ploše čtrnáctiminutového pořadu tak dané téma vždy otevřeme, zpracujeme, ale nevytváříme vysílání v mentorském duchu.“

Pirátské vysílání na ČT :D

Další novinkou ČT :D, která bude do vysílání uvedena už v polovině března, je pořad Nauč tetu na netu, který se zaměří na digitální gramotnost, a tedy témata, jako je bezpečnost a soukromí na internetu, důvěryhodnost obsahu, osobní a autorská práva nebo šikana a trolling. Hrdinou pořadu se stane třináctiletý internetový expert Ondřej, který se tak trochu za trest ocitá na venkově u své staromódní tety. Jejich světy jsou naprosto rozdílné – Ondřej je pohlcen novými médii, teta je dáma, která si umí poradit v mnoha situacích, ale digitální prostředí je pro ni velkou neznámou. Vzájemně se mohou mnohému přiučit.

„Vytvořit v médiích pořad o médiích není vůbec snadné. Musíte jej udělat tak, aby se nesnažil děti poučovat, ale přitom nezůstal na povrchu a aby otevíral důležité otázky a děti jej přijaly za svůj,“ Radim Wolák, teoretik mediální gramotnosti a mediální výchovy z Katedry mediálních studií a žurnalistiky FSV UK, který je zároveň členem odborného panelu ČT :D Déčkolegium.

„Déčko dnes oslovuje více než čtvrtinu českých dětí, má velký potenciál, ale i velkou zodpovědnost. Vzdělávací pořady proto tvoří silný základ jeho programu. A jakkoli můžeme v této oblasti navazovat na mnohaletou tradici televizních edukačních formátů, musíme s tím, jak se proměňuje společnost, neustále oslovovat nové autory, hledat nové přístupy i nový jazyk, jak o tématech zásadních pro dnešní děti mluvit,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák. „Právě média a internet znají starší děti z uživatelské stránky dokonale, mnohdy lépe než jejich rodiče, méně už se ale orientují v tom, na jakých principech fungují. Cílem nových pořadů není poučovat je o tom, co mají a nemají dělat, ale spíše v nich vzbudit zdravou zvědavost a chuť zajímat se o věci hlouběji,“ dodává Dvořák


Čtěte také: Reklama v komerčních televizích vadí čtyřem z pěti Čechů


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Do Česka vjel další konvoj armády USA, míří na cvičení do Pobaltí

Do Česka vjel další konvoj armády USA, míří na cvičení do Pobaltí aktualizováno

Hraničním přechodem Rozvadov na Tachovsku projelo dnes po 11:00 prvních 35 vozidel americké vojenské techniky z armádního konvoje, který míří na cvičení Saber Strike do Pobaltí.… více

Komerční prezentace
Mobilní web