E15 Weekly vychází ve speciální edici | E15.cz

E15 Weekly vychází ve speciální edici

E15 Weekly vychází ve speciální edici
2. září 2016 • 14:01
Sesterský týdeník E15 a Strategie se na startu podzimní sezóny otázal politiků, diplomatů a byznysmenů, co si myslí o existenci anglicky psaného periodika na českém trhu

Týdeník E125 Weekly, který vychází od listopadu 2013, připravil na 5. září speciální vydání. Stalo se tak v souvislosti s přechodem pod nové vydavatelství CN Invest a ve snaze zaujmout nové čtenáře. Redakce oslovila například ministry zahraničních věcí a průmyslu a obchodu, primátorku hlavního města, velvyslance USA, velké Británie a Irska, aby se se podělili o své názory na roli expatů v Česku, případně dali k dobru nějaké vlastní postřehy zážitky. „Česká republika se opět stává křižovatkou, na níž potkáváme Američany, Angličany, Skandinávce či Holanďany, stejně jako Ukrajince, Vietnamce, Číňany. Jezdí se za prací, za studiem, za zážitky, ale i za klidným životním stylem.“ konstatuje šéf diplomacie Lubomír Zaorálek. Jeho rezortní protějšek Jan Mládek si zase připomíná, že je v zájmu země, aby do ní přicházeli cizinci, kteří přináší talent, unikátní znalosti a investice. „Disponují vysokou přidanou hodnotou v různých podobách a oborech a my ji můžeme přímo využít, nebo se od nich můžeme jejich schopnosti a dovednosti sami naučit.“ říká.

Primátorka Adriana Krnáčová upozorňuje, že Praha je i nezaměnitelnou výletní adresou. „Česká metropole je jednou z nejatraktivnějších destinací, kterou jezdí obdivovat turisté z celého světa. Důvod je jasný – všichni chtějí poznat její jedinečnou atmosféru a krásu,“ píše pro E15 Weekly.

Svého času nejvýše postavený Čech ve strukturách nadnárodního kolosu Microsoft, nyní stratég, kouč a mentor Jan Mühlfeit, jemuž vychází v polovině října knižní prvotina na téma hledání pozitiv v lidském myšlení a počínání. v rozhovoru zdůrazňuje, že domácí ekonomika je skvěle otevřená, ale chybí jí dostatek kvalifikovaných pracovníků. Mimo jiné i proto, že zdejší jazyková vybavenost nejí právě ukázková.

A konečně na otázku, proč mít dobré mít v tuzemsku anglicky tištěná titul, odpovídají prominentní respondenti jako Magdalena Souček z EY, Hynek Kmoníček z Hradu či Vera Budway z Erste Group. „Seriózní týdeník v angličtině je velmi vítaný, a to nejen pro expatskou komunitu. Možnost interpretace a informace o domácím dění v cizím jazyce je v záplavě tradičně zakořeněného „dabingu“ vskutku osvěžující.“ myslí si ředitel české pobočky Hays Ladislav Kučera.
Speciál E15 Weekly bude k dostání od pondělí 5. září na stáncích a možnost jeho stažení nabízí web E15.cz. CN Invest, pod jehož hlavičkou vycházím, je součástí mediálního impéria Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!