Firma BigMedia nalepila zpět plakáty s primátorem Hudečkem

Předvolební plakáty s pražským primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) jsou zpět na svém místě. Firma BigMedia je znovu vylepila kvůli soudnímu nařízení. Firma Hudečka přelepila před dvěma týdny na protest proti novým stavebním předpisům omezujícím reklamu na maximálně šest metrů čtverečních.

 Svaz provozovatelů venkovní reklamy spustil kampaň "Praha podle Hudečka" namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi (TOP 09). Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí Hudečkem prosazené předpisy, které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. Na snímku z 23. září je billboard v pražské Libuši odkazující na internetovou stránku, na níž svaz pražské stavební předpisy kritizuje.
29.9.2014 14:05   |  

BigMedia navíc TOP 09 obvinila, že nelegálně postavila v ulicích reklamní kostky. Hudeček obě výtky již dříve odmítl. Jeho vyjádření k znovuvylepení plakátů zjišťuje.

„Společnost BigMedia vykonala nařízení soudu a kampaň pana Hudečka je zpět na billboardech,“ sdělil Bílý. Na rám reklamního nosiče firma nově přidala internetový odkaz na otevřený dopis předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenebergovi. „Je to odpověď na jeho předchozí nevybíravý útok na společnost BigBoard. Zároveň zde vysvětlujeme důvody, které vedly společnost BigMedia ke stažení kampaně pana Hudečka,“ uvedl Bílý. Schwarzenberg mimo jiné řekl, že některé firmy si myslí, že „jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy a velkými penězi zasahují do politiky“.

Společnosti sdružené v SPVR 11. září přelepily volební billboardy Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než zmíněných šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle šéfa firmy BigBoard Richarda Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

Praha podle Hudečka

Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze“, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku . Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb.


Čtěte také:

BigMedia má vrátit přelepenou reklamu TOP 09, rozhodl soud

Kvůli sporu o billboardy se rozpadne Asociace venkovní reklamy

BigBoard kvůli pražským předpisům zvažuje miliardovou arbitráž

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Igor Záruba: Smutné čtení mezi několika řádky

Igor Záruba: Smutné čtení mezi několika řádky

Soudě podle ohlasů v německém tisku, kancléřka Angela Merkelová jako by v Praze ani nebyla. Její turné po čtyřech státech bylo bezesporu vyčerpávající a návštěva Prahy zdaleka… více

Mobilní web