Boj o pozici lídra v Česku stál Seznam a Google skoro 100 milionů

V reklamním souboji o pozici jedničky mezi internetovými vyhledávači v Česku utratili dva hlavní rivalové Seznam.cz a Google v odbobí od listopadu do ledna celkem přes 96 milionů korun. Seznam.cz do reklamy investoval celkem 54,6 milionu korun, Google 41,4 milionu korun. Uvádí to společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky.

Seznam.cz
23.2.2011 11:23   |  

Zatímco Seznam.cz vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google Czech Republic volil strategii televizní a internetové reklamy. Seznam.cz od loňského listopadu do letošního ledna investoval do reklamy více než 54,6 milionů korun, největší podíl z této sumy ukousnuly televizní kampaně (46,6 milionu korun), na inzerci v tisku zbylo 7,7 milionu korun.

Google Czech Republic z celkové proinvestované sumy 41,4 milionu korun do televizní reklamy vložil 23,2 milionu korun, do internetu 12,2 milionu korun. V lednu také výrazně posílil své investice do outdooru (4 miliony korun).

Česká republika se řadí mezi výjimky tím, že zde dosud není Google jasným lídrem trhu, jako je tomu ve většině ostatních zemí.

Seznam.cz vs Google Czech Republic – investice do reklamy listopad 2010 – leden 2011

Autor: sal

Komentáře

Čtěte také

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) požaduje tři miliardy korun navíc na navýšení počtu policistů a boj proti terorismu. ČSSD považuje bezpečnost za prioritu při sestavování… více

Mobilní web