Mafra podala stížnost na Českou televizi kvůli zakázce Lesů České republiky

Mafra podala stížnost na Českou televizi kvůli zakázce Lesů České republiky
13. ledna 2016 • 19:08
Vydavatelství Mafra podalo stížnost na Českou televizi k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání kvůli údajně nepravdivým informacím v pořadu Otázky Václava Moravce. Informace se týkaly zakázky Lesů ČR na tisk a distribuci jejich novin. Mafra to uvedla v tiskové zprávě. Veřejnoprávní televize údajné pochybení odmítá a podle své mluvčí je připravena radě předložit své stanovisko.

Výrok, který Česká televize (ČT) odvysílala 13. prosince v pořadu Otázky Václava Moravce, se týkal toho, že Lesy České republiky si u Mafry bez výběrového řízení objednaly tisk a distribuci novin Lesů ČR. Na tuto zakázku přitom podnik podle Mafry výběrové řízení vypsal.

„Jelikož Česká televize před odvysíláním pořadu nekontaktovala nikoho z mediální skupiny s žádostí o vyjádření, podle názoru Mafra tím porušila elementární pravidla novinářské práce a zcela vybočila ze zásad objektivity, které jsou stanovené zákonem,“ sdělila mluvčí Mafry Sylvie Škábová.

Žádost o omluvu

Mafra hned po odvysílání požádala ČT o nápravu a adresovala jejímu generálnímu řediteli Petru Dvořákovi dopis se žádostí o omluvu. Tato výzva zůstala bez odezvy. Mluvčí ČT Alžběta Plívová dnes řekla, že televize se podnětem zabývala a byla připravena zaslat své stanovisko vydavatelství Mafra v nejbližších dnech. Nyní jej předloží Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, pokud k tomu bude vyzvána.

Veřejnoprávní televize trvá i nadále na tom, že nepochybila. „Redakce Otázek Václava Moravce vycházela při přípravě pořadu z dokumentů uveřejněných na portálu Lesy České republiky a informace rovněž ověřovala u dalších zdrojů,“ sdělila Plívová.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!