McDonald´s vaří reklamu výhradně z domácích surovin

Vedení marketingu McDonald´s loni v březnu oznámilo, že výrazně zvyšuje podíl lokální kreativy. Zatímco u televizních spotů v roce 2012 nakonec ještě převažovaly ty adaptované, u ostatních mediatypů se jednalo hlavně o původní práci pražské agentury DDB. Letos McDonald´s v trendu častějšího využívání domácí produkce pokračuje, v prvním půlroce byly dokonce veškeré kampaně tohoto zadavatele stoprocentně lokální.

 McDonald´s
14.6.2013 16:11   |  

„Lokální kreativa nám umožňuje být vůči našim zákazníkům co nejvíce relevantní. Hlavním hlediskem při rozhodování pro či proti adaptaci je vždy dostupnost vhodné kreativy a ekonomické parametry,“ vysvětluje marketingová ředitelka McDonald´s ČR a SR Ivana Šedivá a v této souvislosti dodává, že do budoucnosti podíl domácí a převzaté kreativy zatím neplánuje.

McDonald´s, který podle údajů Admosphere v roce 2012 investoval do reklamy 231 milionů korun v ceníkových hodnotách, letos využívá hlavně televizi, venkovní reklamu, internet a rádia. „Tiskovou reklamu zadáváme spíše okrajově. Mix médií volíme vždy tak, abychom co nejefektivněji oslovili příslušnou cílovou skupinu a aby typ média odpovídal charakteru sdělení,“ říká Šedivá.

Reklamní agenturou McDonald´s je DDB a kampaně tady vznikají v kreativním týmu se stabilním obsazením ve složení Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová a Miro Hranický. Některé loňské kampaně tuzemské pobočky DDB se dokonce dočkaly adaptace pro okolní státy.

Jeden ze spotů, který pro McDonald´s vytvořila pražská DDB, je příběhem o kamarádství vzniklém nad nabídkou Mix´n´Share. V hodnocení televizní reklamy za březen, které pořádala Strategie, obsadil spot společně T-Mobile dělené první místo.

Podívejte se na něj:

Zadavatel spotu: McDonald´s ČR
Agentura: DDB Praha
Tvůrčí tým: Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová, Miro Hranický
Account tým: Darko Silajdžić, Kateřina Pošepná, Katarzyna Sanojca
Produkce: Filmservice
Režie: Mods (Martin Přikryl/Michal Nohejl)
Mediální agentura: OMD

V únoru byl nasazen spot na Lidovky:

V dubnu běžela reklama na akci Fajn pár za pár:


Čtěte také: McDonald´s mění vedení marketingu


Autor: Jana Brassányová

Komentáře

Čtěte také

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) rozhodl, že neodloží o měsíc spuštění elektronické evidence tržeb (EET). Návrh Hospodářské komory původně zvažoval. Od 1. prosince se tak do… více

Mobilní web