McDonald´s vaří reklamu výhradně z domácích surovin

Vedení marketingu McDonald´s loni v březnu oznámilo, že výrazně zvyšuje podíl lokální kreativy. Zatímco u televizních spotů v roce 2012 nakonec ještě převažovaly ty adaptované, u ostatních mediatypů se jednalo hlavně o původní práci pražské agentury DDB. Letos McDonald´s v trendu častějšího využívání domácí produkce pokračuje, v prvním půlroce byly dokonce veškeré kampaně tohoto zadavatele stoprocentně lokální.

 McDonald´s
14.6.2013 16:11   |  

„Lokální kreativa nám umožňuje být vůči našim zákazníkům co nejvíce relevantní. Hlavním hlediskem při rozhodování pro či proti adaptaci je vždy dostupnost vhodné kreativy a ekonomické parametry,“ vysvětluje marketingová ředitelka McDonald´s ČR a SR Ivana Šedivá a v této souvislosti dodává, že do budoucnosti podíl domácí a převzaté kreativy zatím neplánuje.

McDonald´s, který podle údajů Admosphere v roce 2012 investoval do reklamy 231 milionů korun v ceníkových hodnotách, letos využívá hlavně televizi, venkovní reklamu, internet a rádia. „Tiskovou reklamu zadáváme spíše okrajově. Mix médií volíme vždy tak, abychom co nejefektivněji oslovili příslušnou cílovou skupinu a aby typ média odpovídal charakteru sdělení,“ říká Šedivá.

Reklamní agenturou McDonald´s je DDB a kampaně tady vznikají v kreativním týmu se stabilním obsazením ve složení Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová a Miro Hranický. Některé loňské kampaně tuzemské pobočky DDB se dokonce dočkaly adaptace pro okolní státy.

Jeden ze spotů, který pro McDonald´s vytvořila pražská DDB, je příběhem o kamarádství vzniklém nad nabídkou Mix´n´Share. V hodnocení televizní reklamy za březen, které pořádala Strategie, obsadil spot společně T-Mobile dělené první místo.

Podívejte se na něj:

Zadavatel spotu: McDonald´s ČR
Agentura: DDB Praha
Tvůrčí tým: Radouane Hadj Moussa, Iva Macků, Míša Žemlová, Miro Hranický
Account tým: Darko Silajdžić, Kateřina Pošepná, Katarzyna Sanojca
Produkce: Filmservice
Režie: Mods (Martin Přikryl/Michal Nohejl)
Mediální agentura: OMD

V únoru byl nasazen spot na Lidovky:

V dubnu běžela reklama na akci Fajn pár za pár:


Čtěte také: McDonald´s mění vedení marketingu


Autor: Jana Brassányová

Komentáře

Čtěte také

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Nový „hlídací“ čip by měl ukončit spory o důvěryhodnosti hardwaru

Důvěřovat danému zařízení, nebo ne? Otázka nad kvalitou zabezpečení soukromých či státních citlivých dat v počítačích, mobilech a síťových prvcích se v posledních letech netýká… více

Mobilní web