Na reklamních Oscarech porazil Trojana Vyorálek

Video Prima Zlatá pecka již podvacáté nadělovala ceny nejlepším kreativním počinům v české reklamě. Nejvíce cen získaly agentury Saatchi & Saatchi a Havas Worldwide. Poprvé byl vyhlášen nejlepší herec v reklamě – stal se jím Jiří Vyorálek v kampani pro Vodafone.

 Jiřího Vyorálka v kampani Vodafonu zvolili diváci za nejlepšího reklamního herce loňského roku
26.2.2015 13:32   |  

Slavnostní udělování Pecek v pražském Klubu Lávka zpestřil tradiční moderátor akce Jakub Kohák a řada hostů v čele s Robertem Vanem, který se letos ujal funkce čestného předsedy soutěže. Jednu z cen předal rovněž Igor Záruba, šéfredaktor časopisu Strategie, která je mediálním partnerem soutěže.

Letos se Prima Zlaté pecky zúčastnilo 46 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 150 prací. Nejlepších 40 postoupilo do nominačního shortlistu, nejvíce Zlatých pecek získaly agentury Saatchi & Saatchi a Havas Worldwide.

Odborná porota pro product placement v čele s předsedou Štěpánem Woldem (jednatelem Media One) poslala hlavní porotě do shortlistu osm favoritů na cenu za nejlepší Product placementu. Nakonec bodovaly kampaně Jameson v Show Jana Krause, Hlava rodiny a Patroni vína.

Vítězné práce Prima Zlatá pecka získávají body, které se započítávají do soutěže Agentura roku. Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noc reklamožroutů.

Youtuba převálcovala tělocvikáře

Historicky poprvé bylo součástí Zlaté pecky hlasování o nejoblíbenějšího herce/herečku v reklamě, kterou z rukou prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady získal Jiří Vyorálek za TV spot Vodafonu Vinaři: Hraní na youtubu (kampaň z dílny agentury McCann-Erickson Prague).

Vítězný Vyorálek v kampani Vodafonu

Celkem 12 767 hlasů veřejnosti obdrželo 60 herců a hereček v shortlistu 40 vybraných reklam. Mezi Top 5 nejlepšími herci v reklamě skončili za Vyorálkem Ivan Trojan, Ondřej Brzobohatý, Jakub Kohák (který tedy unikl situaci, že by předával sám sobě cenu) a Bolek Polívka. Vyhrál sice herec z kampaně Vodafonu, diváckým brandem loňského roku je ale jednoznačně T-Mobile – za výkon v jeho kampaních byli nominováni Trojan, Kohák i Polívka. Ondřej Brzobohatý přesvědčil ve spotu pro StarDance/Vína z Moravy, vína z Čech.

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří umělecké osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde. Letos v ní zasedli například režiséři a držitelé Českých lvů Václav Marhoul a Ondřej Trojan, kameraman Vladimír Smutný, hudební skladatel Ondřej Soukup, scenárista Robert Geisler, výtvarník Milan Býček, zvukař Radim Hladík ml., střihač Pavel Hrdlička, v porotě multimédií byl Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side a další.

Mediální cenu společnosti Media Marketing Services na vysílání v hodnotě 250 000 Kč získala agentura Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague. Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu.

Vítězné práce Prima Zlaté pecky 2014
Buď si král, nebo ne: VCCP s.r.o
Jameson v Show Jana Krause: Omnicom Media Group, s.r.o.
Helppes v hlavní roli: SCHOLZ & FRIENDS, s.r.o.
Pražský Hrad na prodej: Passion Communications s.r.o.
Transparency International Slovensko - Nie každý úplatok je iba bonboniéra (anti-korupčný promo materiál): Wiktor Leo Burnett, s. r. o.
Neuveřitelná setkání: Havas Worldwide Prague
Inspirace je všude: Havas Worldwide Prague
V naší třídě je nejlíp – Voda: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague
Slunečnice: DDB, a.s.
„BEING SAFE AT HOME. Since 1925.“ Videoprezentace pro světový veletrh Fensterbau/Frontale, Norimberk 2014: ADVERTISING WAY s.r.o.
Loosers Farm: Loosers, s.r.o.
Webová prezentace Ottova tiskárna: Insidea s.r.o.
Ak by som bol/bola lesba/gej? Zmení sa niečo?: Respect APP
Radi striedame postavy: MADE BY VACULIK, s. r. o.
Unesli jsme kávovar - www+multimedia: DARK SIDE a.s.
Originální díly Toyota Emil Frey: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague
Hlava rodiny: Česká televize
Mobilcup: GUIDELINE s.r.o.
Zmizelé portréty: Lion Communications S.R.O., divize Leo Burnett
Sweet Dreams: Wunderman s. r. o.

Čtěte také: Reklamní soutěž Metro Zlatá pecka 2013 zná vítěze, výrazně uspěly slovenské agentury


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

Devizové trhy fungují po čtvrtečním rozhodnutí Britů o odchodu z Evropské unie přes počáteční šok vcelku dobře. Tvrdí to Daniel Pinto z banky JPMorgan Chase, která je největším… více

Komerční prezentace
Mobilní web