Na reklamních Oscarech porazil Trojana Vyorálek

Video Prima Zlatá pecka již podvacáté nadělovala ceny nejlepším kreativním počinům v české reklamě. Nejvíce cen získaly agentury Saatchi & Saatchi a Havas Worldwide. Poprvé byl vyhlášen nejlepší herec v reklamě – stal se jím Jiří Vyorálek v kampani pro Vodafone.

 Jiřího Vyorálka v kampani Vodafonu zvolili diváci za nejlepšího reklamního herce loňského roku
26.2.2015 13:32   |  

Slavnostní udělování Pecek v pražském Klubu Lávka zpestřil tradiční moderátor akce Jakub Kohák a řada hostů v čele s Robertem Vanem, který se letos ujal funkce čestného předsedy soutěže. Jednu z cen předal rovněž Igor Záruba, šéfredaktor časopisu Strategie, která je mediálním partnerem soutěže.

Letos se Prima Zlaté pecky zúčastnilo 46 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 150 prací. Nejlepších 40 postoupilo do nominačního shortlistu, nejvíce Zlatých pecek získaly agentury Saatchi & Saatchi a Havas Worldwide.

Odborná porota pro product placement v čele s předsedou Štěpánem Woldem (jednatelem Media One) poslala hlavní porotě do shortlistu osm favoritů na cenu za nejlepší Product placementu. Nakonec bodovaly kampaně Jameson v Show Jana Krause, Hlava rodiny a Patroni vína.

Vítězné práce Prima Zlatá pecka získávají body, které se započítávají do soutěže Agentura roku. Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noc reklamožroutů.

Youtuba převálcovala tělocvikáře

Historicky poprvé bylo součástí Zlaté pecky hlasování o nejoblíbenějšího herce/herečku v reklamě, kterou z rukou prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady získal Jiří Vyorálek za TV spot Vodafonu Vinaři: Hraní na youtubu (kampaň z dílny agentury McCann-Erickson Prague).

Vítězný Vyorálek v kampani Vodafonu

Celkem 12 767 hlasů veřejnosti obdrželo 60 herců a hereček v shortlistu 40 vybraných reklam. Mezi Top 5 nejlepšími herci v reklamě skončili za Vyorálkem Ivan Trojan, Ondřej Brzobohatý, Jakub Kohák (který tedy unikl situaci, že by předával sám sobě cenu) a Bolek Polívka. Vyhrál sice herec z kampaně Vodafonu, diváckým brandem loňského roku je ale jednoznačně T-Mobile – za výkon v jeho kampaních byli nominováni Trojan, Kohák i Polívka. Ondřej Brzobohatý přesvědčil ve spotu pro StarDance/Vína z Moravy, vína z Čech.

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří umělecké osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde. Letos v ní zasedli například režiséři a držitelé Českých lvů Václav Marhoul a Ondřej Trojan, kameraman Vladimír Smutný, hudební skladatel Ondřej Soukup, scenárista Robert Geisler, výtvarník Milan Býček, zvukař Radim Hladík ml., střihač Pavel Hrdlička, v porotě multimédií byl Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side a další.

Mediální cenu společnosti Media Marketing Services na vysílání v hodnotě 250 000 Kč získala agentura Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague. Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu.

Vítězné práce Prima Zlaté pecky 2014
Buď si král, nebo ne: VCCP s.r.o
Jameson v Show Jana Krause: Omnicom Media Group, s.r.o.
Helppes v hlavní roli: SCHOLZ & FRIENDS, s.r.o.
Pražský Hrad na prodej: Passion Communications s.r.o.
Transparency International Slovensko - Nie každý úplatok je iba bonboniéra (anti-korupčný promo materiál): Wiktor Leo Burnett, s. r. o.
Neuveřitelná setkání: Havas Worldwide Prague
Inspirace je všude: Havas Worldwide Prague
V naší třídě je nejlíp – Voda: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague
Slunečnice: DDB, a.s.
„BEING SAFE AT HOME. Since 1925.“ Videoprezentace pro světový veletrh Fensterbau/Frontale, Norimberk 2014: ADVERTISING WAY s.r.o.
Loosers Farm: Loosers, s.r.o.
Webová prezentace Ottova tiskárna: Insidea s.r.o.
Ak by som bol/bola lesba/gej? Zmení sa niečo?: Respect APP
Radi striedame postavy: MADE BY VACULIK, s. r. o.
Unesli jsme kávovar - www+multimedia: DARK SIDE a.s.
Originální díly Toyota Emil Frey: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague
Hlava rodiny: Česká televize
Mobilcup: GUIDELINE s.r.o.
Zmizelé portréty: Lion Communications S.R.O., divize Leo Burnett
Sweet Dreams: Wunderman s. r. o.

Čtěte také: Reklamní soutěž Metro Zlatá pecka 2013 zná vítěze, výrazně uspěly slovenské agentury


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Putinova návštěva Slovinska komplikuje cestu na Jadran, tvoří se kolony

Putinova návštěva Slovinska komplikuje cestu na Jadran, tvoří se kolony

Na středoevropských dálnicích začal jeden z nejvypjatějších víkendů roku. Nejenže na prázdniny vyrazili lidé z nejlidnatější německé spolkové země Bavorsko, ale v 9:00 se na… více

Mobilní web