Nastartujte v digitální garáži od Googlu

Český Google startuje celoroční program „Pomáháme Česku růst“, v rámci něhož se zaměří zejména na posilování digitálních dovedností potřebných pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Prvním krokem je spuštění bezplatné online vzdělávací platformy pod názvem Digitální garáž. Iniciativa navazuje na celoevropský vzdělávací program Googlu.

 Digitální garáž od Googlu
29.2.2016 14:33   |  

Podle zjištění Evropské komise nemá téměř polovina (47 %) evropské populace dostatečné digitální dovednosti. Přitom právě na úroveň těchto znalostí bude v blízké budoucnosti kladen důraz až na 90 % pracovních pozic. Evropská komise také uvedla, že kvůli těmto mezerám v digitální gramotnosti uchazečů bude do roku 2020 až 900 000 neobsazených pracovních míst.

Internet nabízí každému příležitost podnikat s globálním dosahem, propojit se s novými zákazníky nebo sdílet vlastní tvorbu. Proto si v roce 2015 stanovil Google neskromný cíl: digitálně vzdělat dva miliony Evropanů.

Český Google se zaměří na české studenty, podnikatele, malé a střední firmy, exportéry, ale také ty, kteří chtějí dál rozvíjet vlastní kariéru. Další iniciativy programu bude postupně oznamovat, a to včetně uceleného vzdělávacího projektu s partnery, který spustí na jaře.

„Přestože je Česko malá země, patří mezi nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou stále zásadnější pro udržení konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec, nebo student. Věřím, že investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v zahraničí,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu.

Prvním krokem programu je zpřístupnění bezplatné online vzdělávací platformy pod názvem Digitální garáž. Obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Obsah kurzu si navíc zájemci mohou přizpůsobit podle vlastních potřeb. V průběhu následujících měsíců se platforma bude vyvíjet a obohacovat o nový lokální obsah.

„Název platformy souvisí s tím, že spousta úspěšných firem kdysi začínala ,v garáži‘. Budeme rádi, když ta naše Digitální garáž pomůže českým firmám a podnikatelům začít novou etapu v jejich byznysu a dosáhnout většího úspěchu, než zatím možná předpokládali,“ vysvětluje Michal Zachar, marketingový manažer Googlu pro Česko a Slovensko.

Digitální garáž byla vytvořená ve spolupráci s digitálními experty, odborníky na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí a je navržená tak, aby nevyžadovala žádnou technickou zdatnost uživatele. Vyhýbá se nesrozumitelnému technickému žargonu a jednotlivé problémy vysvětluje na situacích ze života – jednotlivé kurzy vycházejí z reálných zkušeností majitelů malých firem.


Čtěte také: Kam mizejí peníze marketingových asociací?


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Mezinárodní olympijský výbor Rusko z her v Riu de Janeiro kvůli rozsáhlé dopingové aféře nevyloučil. Rozhodnutí o účasti ruských sportovců na olympiádě ponechá na federacích… více

Mobilní web