On-line reklama loni rostla o tři procenta na 15 miliard korun

aktualizováno Výdaje do internetové reklamy loni stouply o tři procenta na 15 miliard korun. Stouply investice do inzerce ve vyhledávání, videoreklamy a do mobilní reklamy. Letos se čeká další zvýšení o 11 procent. V celkových reklamních výdajích připadá na online reklamu téměř pětinový podíl. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetový rozvoj.

 ilustrační foto
3.3.2016 11:05   |  

Nejvíce zadavatelé investovali do bannerové (display) reklamy, která ale zaznamenala proti roku 2014 pokles o šest procent na 6,65 miliardy korun. Naopak investice do reklamních sítí, které zahrnují reklamu ve vyhledávání a v obsahových sítích, se zvýšily o 18 procent na 5,85 miliardy korun. Obchodní model prodeje bannerové reklamy cílené na požadované publikum, tzv. RTB (real-time-bidding), zaznamenal loni růst o 120 procent na 198 milionů korun.

Stále více peněz zadavatelé směřují do video a mobilní reklamy na internetu. V posledních třech letech vzrostl výkon videoreklamy dvojnásobně na 1,1 miliardy korun a mobilní display reklama 2,5násobně na 189 milionů korun.

Největším reklamním mediatypem zůstává televize s příjmy 35,5 miliardy korun (45 procent trhu). Tisk loni za inzerci inkasoval 17,9 miliardy korun (23 procent) a rozhlas 6,4 miliardy korun (osm procent). Podle zástupců SPIR je patrný dlouhodobý trend růstu inzertních výdajů do internetové reklamy a v posledních třech letech dochází i k navyšování investic do TV reklamy. Tisková reklama stagnuje.


Čtěte také:

Internetová reklama v srpnu dosáhla hodnoty 429 milionů korun

Poskytovatelé hypoték zvýšili reklamní aktivitu

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

Mobilní operátor T-Mobile zvažuje rozšířit nabídku své internetové televize. Jednou z možností by mohla být stanice, jejíž program by byl významně složen z příspěvků veřejnosti… více

Komerční prezentace
Mobilní web