Penta vstupuje do médií. Koupila přední slovenská vydavatelství

aktualizováno Investiční skupina Penta ve spolupráci s nizozemskou investiční společností V 3 Media Holdings koupila přední slovenská vydavatelství 7 Plus a Trend Holding. Samotnou akvizici uskutečnila společnost V 3 Media Holdings. Penta plánuje v budoucnu vstoupit na mediální trh také v Česku a Polsku.

Marek Dospiva, Penta
3.9.2014 14:44   |  

„Ekonomický model fungování především tištěných medií čelí zásadním výzvám v podobě poklesu tržeb z reklamy. Na to, aby se tradiční média dokázala přizpůsobit této nové realitě a přežít, potřebují finančně silného a stabilního investora. (…) Naším cílem je podílet se na vybudování ekonomicky úspěšného modelu fungování medií ve středoevropském regionu,“ uvedl mluvčí Penty Martin Danko.

Společnost 7 Plus je druhým největším vydavatelstvím na Slovensku. Vydává 15 titulů včetně nejčtenějšího týdeníku Plus 7 dní a třetího nejprodávanějšího deníku Plus Jeden deň. Vydavatelství loni koupilo slovenskou divizi Centrum Holdings, která provozuje hojně navštěvované internetové portály Centrum.sk a Atlas.sk včetně zpravodajského portálu Aktuálne.sk. Tržby společnosti 7 Plus loni dosáhly 26,3 milionu eur (730 milionů korun).

Do portfolia vydavatelství Trend Holding s loňskými tržbami ve výši 5,18 milionu eur zase patří ekonomický týdeník Trend a dvoutýdeník Profit. Jak Trend Holding, tak 7 Plus dosud nepatřily do mezinárodních mediálních skupin, ale vlastnili je slovenští podnikatelé.

Penta uvedla, že pro vstup na mediální trh se rozhodla z důvodu odchodu nadnárodních vydavatelských skupin z regionu a vzhledem k podnikatelským aktivitám skupiny, jejíž firmy se zaměřují na spotřebitele.

Finanční skupina plánuje vytvořit tým expertů, který bude odpovědný za další akvizice medií v Česku, na Slovensku a v Polsku. „Jsme si plně vědomi odpovědnosti i obav, které vyvolává náš vstup na mediální trh především tím, že naše investiční skupina patří mezi přední hráče na slovenském, ale i českém či polském trhu. I proto chceme důsledně oddělovat řízení a činnost redakcí od našich dalších podnikatelských aktivit,“ uvedla Penta.

Skupina Penta v minulosti investovala především do maloobchodu, zdravotnictví, letecké výroby, strojírenství, energetiky, zábavního průmyslu, bankovnictví a realit.

Loni změnilo majitele slovenské vydavatelství Ecopress, které na Slovensku vydává list Hospodárske noviny a další odborné tituly. Novým vlastníkem Ecopressu se stala Skupina Agrofert Holding, za kterou stojí nynější český ministr financí Andrej Babiš.

Další akvizice v CEE jsou v plánu

Důvody, které vedou Pentu ke vstupu na mediální trh:
– středoevropský akviziční potenciál, který umožňuje velikost investice v souladu s investičními kritérii Penty
– postupný odchod nadnárodních vydavatelských skupin a hráčů z regionu
– výrazná exponovanost Penty v maloobchodním odvětví a ve firmách, které jsou silně orientované na koncového zákazníka; Penta vlastní firmy, jako je Fortuna, Dr. Max, Dôvera, EM&F Group, Svet zdravia, EMC, ProCare, Primabanka a Privatbanka, které spolu s dalšími retailovými společnostmi dosahují roční tržby v objemu 3,5 miliardy eur
– investice do médií vytváří pro tyto firmy a projekty zajímavou obchodní příležitost v podobě využívání reklamního cross sellingu jak v tradiční (např. tištěné), tak i v online podobě; pro obě dvě strany (média i uvedené firmy a projekty) má takové partnerství významný komerční potenciál

Čtěte také:

Penta hledá letišti Vodochody

Penta: Zrušení ekologického posudku k letišti Vodochody je účelové

Penta koupila slovenský web na hodnocení lékařů

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Romové jsou na úřadech ve výhodě, myslí si většina Čechů

Romové jsou na úřadech ve výhodě, myslí si většina Čechů

Lepší možnosti při hledání bydlení jednání na úřadech, horší při hledání práce. Tak si život romské menšiny představují obyvatelé České republiky. Vzájemným soužitím se zabýval… více

Mobilní web