Penta vstupuje do médií. Koupila přední slovenská vydavatelství | E15.cz

Penta vstupuje do médií. Koupila přední slovenská vydavatelství

Penta vstupuje do médií. Koupila přední slovenská vydavatelství
3. září 2014 • 12:08
Investiční skupina Penta ve spolupráci s nizozemskou investiční společností V 3 Media Holdings koupila přední slovenská vydavatelství 7 Plus a Trend Holding. Samotnou akvizici uskutečnila společnost V 3 Media Holdings. Penta plánuje v budoucnu vstoupit na mediální trh také v Česku a Polsku.

„Ekonomický model fungování především tištěných medií čelí zásadním výzvám v podobě poklesu tržeb z reklamy. Na to, aby se tradiční média dokázala přizpůsobit této nové realitě a přežít, potřebují finančně silného a stabilního investora. (…) Naším cílem je podílet se na vybudování ekonomicky úspěšného modelu fungování medií ve středoevropském regionu,“ uvedl mluvčí Penty Martin Danko.

Společnost 7 Plus je druhým největším vydavatelstvím na Slovensku. Vydává 15 titulů včetně nejčtenějšího týdeníku Plus 7 dní a třetího nejprodávanějšího deníku Plus Jeden deň. Vydavatelství loni koupilo slovenskou divizi Centrum Holdings, která provozuje hojně navštěvované internetové portály Centrum.sk a Atlas.sk včetně zpravodajského portálu Aktuálne.sk. Tržby společnosti 7 Plus loni dosáhly 26,3 milionu eur (730 milionů korun).

Do portfolia vydavatelství Trend Holding s loňskými tržbami ve výši 5,18 milionu eur zase patří ekonomický týdeník Trend a dvoutýdeník Profit. Jak Trend Holding, tak 7 Plus dosud nepatřily do mezinárodních mediálních skupin, ale vlastnili je slovenští podnikatelé.

Penta uvedla, že pro vstup na mediální trh se rozhodla z důvodu odchodu nadnárodních vydavatelských skupin z regionu a vzhledem k podnikatelským aktivitám skupiny, jejíž firmy se zaměřují na spotřebitele.

Finanční skupina plánuje vytvořit tým expertů, který bude odpovědný za další akvizice medií v Česku, na Slovensku a v Polsku. „Jsme si plně vědomi odpovědnosti i obav, které vyvolává náš vstup na mediální trh především tím, že naše investiční skupina patří mezi přední hráče na slovenském, ale i českém či polském trhu. I proto chceme důsledně oddělovat řízení a činnost redakcí od našich dalších podnikatelských aktivit,“ uvedla Penta.

Skupina Penta v minulosti investovala především do maloobchodu, zdravotnictví, letecké výroby, strojírenství, energetiky, zábavního průmyslu, bankovnictví a realit.

Loni změnilo majitele slovenské vydavatelství Ecopress, které na Slovensku vydává list Hospodárske noviny a další odborné tituly. Novým vlastníkem Ecopressu se stala Skupina Agrofert Holding, za kterou stojí nynější český ministr financí Andrej Babiš.

Další akvizice v CEE jsou v plánu

Důvody, které vedou Pentu ke vstupu na mediální trh:
– středoevropský akviziční potenciál, který umožňuje velikost investice v souladu s investičními kritérii Penty
– postupný odchod nadnárodních vydavatelských skupin a hráčů z regionu
– výrazná exponovanost Penty v maloobchodním odvětví a ve firmách, které jsou silně orientované na koncového zákazníka; Penta vlastní firmy, jako je Fortuna, Dr. Max, Dôvera, EM&F Group, Svet zdravia, EMC, ProCare, Primabanka a Privatbanka, které spolu s dalšími retailovými společnostmi dosahují roční tržby v objemu 3,5 miliardy eur
– investice do médií vytváří pro tyto firmy a projekty zajímavou obchodní příležitost v podobě využívání reklamního cross sellingu jak v tradiční (např. tištěné), tak i v online podobě; pro obě dvě strany (média i uvedené firmy a projekty) má takové partnerství významný komerční potenciál

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou