Plzeňské Finále má nový vizuální koncept

Nový organizační tým Finále Plzeň se rozhodl zcela proměnit grafický a vizuální styl festivalu. Korporátní identitu festivalu připravilo pražské studio Carton Clan, její součástí je také logo vyjadřující moderní pojetí ledňáčka, typického festivalového symbolu.

Vizuální koncept plzeňského Finále ze studia Družina
23.3.2016 15:40   |  

Vizuální koncepci a znělku pro 29. ročník festivalu s motivem „Domácí práce“ navrhla kreativní skupina Družina v čele s režisérem Janem Látalem. Nové grafické pojetí festivalu od Carton Clan i Družiny mají oslovit nové, mladé diváky a udržet zájem těch stávajících. Moderní grafické zpracování festivalu se má rovněž doplňovat se svěžím pojetím filmové dramaturgie i doprovodného programu a dostát letošnímu heslu „festival Finále Plzeň startuje novou éru“. Další novinkou je skleněná trofej Zlatého ledňáčka, která je dílem Adély Přibáňové a Víta Zavadila.

„Chtěli jsme pro Finále Plzeň připravit nadčasové logo a zároveň zachovat motiv ledňáčka. Symbol jsme proto posunuli do stylizované, abstraktnější roviny,“ vysvětluje grafický designér Martin Hůla.

„To, že logo při otočení evokuje plzeňskou katedrálu, je už jen takový vtipný bonus. A doufáme, že až se budou některé šikovné ruce v Plzni nudit mezi projekcemi, poskládají festivalové noviny jako origami do tvaru našeho ledňáčka,“ dodává Hůla.

Organizátoři Finále Plzeň letos již podruhé spolupracují s kreativním studiem Družina. V jejich režii pro tentokrát vznikla nejen znělka, ale také vizuální styl festivalu s heslem „Domácí práce“, který pracuje s trendem oplétání neboli guerilla knittingu.

„Téma ‚Domácí práce‘ primárně odkazuje na specifické podmínky vzniku českého filmu, kdy omezené finanční prostředky na výrobu jsou často kompenzovány osobním nasazením a řemeslnou zručností tvůrců,“ prozradil režisér Jan Látal ze studia Družina. „Opletené objekty v sobě spojují útulnou atmosféru domova s technicistní povahou typické filmové výbavy jako je klapka, kamera a režisérská židle,“ doplňuje Látal.


Čtěte také: Irena Kobosilová pro Strategii: Každý film má svého diváka. A marketér ho musí najít


Autor: Petr Novotný, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Juncker: Turecko se v dohledné době nemůže stát členem EU

Juncker: Turecko se v dohledné době nemůže stát členem EU

Turecko není v situaci, kdy by se mohlo stát v dohledné době členským státem Evropské unie. Ve francouzské televizi to řekl šéf Evropské komise Jean-Claude Juncker. Veškerá… více

Mobilní web