Sexistické prasátečko 2013: Vítězí lesníci a prsa na trávníku

Video V pátém ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu, kterou pořádají Nesehnutí, získalo největší přízeň hlasující veřejnosti náborové video Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno s názvem LDF to letí. Odborná porota zase ocenila prodejce záclon za slogan „Poslední kapka jde do textilu“.

 Spot propagující umělý trávník vidělo na YouTube téměř 17 tisíc lidí Dalších 8 fotografií v galerii
28.11.2013 17:03   |  

Do letošního pátého ročníku Sexistického prasátečka nominovali lidé rekordních 99 reklam, které se objevily ve veřejném prostoru nebo v elektronických médiích. „Z počtu sexistických reklam zaslaných do soutěže je zřejmé, že sexismus v reklamě je problém, který zajímá čím dál více lidí. Je třeba o něm vést veřejnou debatu a přijímat konkrétní opatření, aby se počet sexistických reklam začal snižovat,“ komentuje letošní ročník Petra Havlíková ze spolku Nesehnutí.

Nominované kampaně byly rozřazeny do třech kategorií. V kategorii „Stereotypy a jazykový sexismus, která má upozornit na stereotypy o mužích a ženách a na sexistické dvojsmysly v reklamě, zvítězila se 117 zaslanými hlasy reklama na pračku Electrolux se sloganem „Štíhlá holka s velkým plnícím otvorem“:

Druhé místo v této kategorii patří předvolebnímu banneru Zelených, třetí místo vybojovala plachta Pražské správy nemovitostí:

Do druhé kategorie s názvem „Fragmentace aneb Bez hlavy“ byly zařazeny kampaně útočící na sexuální pudy nepřiměřeným zdůrazněním části lidského těla. Její vítězkou se stala reklama na umělý trávník serveru Videopodlahy.cz s počtem 117 získaných hlasů. Podívejte se, jakou část lidského těla nepřiměřeně zdůrazňuje:

Druhé místo v této kategorii patří billboardu společnosti Alumarc a třetí se umístil banner odtahové služby:

Veřejnost hlasovala i v kategorii „Objektivizace aneb Ukaž všechno“, kam byly zařazeny kampaně využívající lidské tělo bez jakékoliv souvislosti s propagovaným produktem, pouze s účelem upoutat pozornost. Tady jednoznačně zvítězilo náborové video Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity s názvem LDF to letí. Získalo 187 hlasů a stalo se absolutním vítězem soutěže. „Je to spojení sexismu a VŠ vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí,“ ohodnotil reklamu genderový odborník z Fakulty humanitních věd Karlovy univerzity Petr Pavlík.

Druhé místo v kategorii „Ukaž všechno“ patří vsetínské společnosti Divida, která provozuje web Zaclony-design.cz. Tento vizuál ocenila i odborná porota. Třetí se umístila internetová prezentace pivovaru Poutník:

Hlasování veřejnosti se letos uskutečnilo ve spolupráci se serverem Markething.cz, který funguje pod záštitou Marketingových a mediálních studií Karlovy univerzity. Vítězné reklamy budou ve čtvrtek večer v Brně „odměněny“ diplomem a manuálem Jak na sexistickou reklamu. Organizace Nesehnutí se pořádáním soutěže snaží s nadsázkou upozornit na genderové stereotypy v marketingu.


Čtěte také:

Sexistické reklamy si rozebraly Prasátečka

Náborová kampaň VUT je hitem českého YouTube


Autor: br

Komentáře

Čtěte také

Obamová zazářila s řečí na demokratickém sjezdu. Chválí ji i republikáni

Obamová zazářila s řečí na demokratickém sjezdu. Chválí ji i republikáni

První dáma Spojených států na sjezdu Demokratické strany podpořila kandidaturu Hillary Clintonovou a postavila se proti volbě Donalda Trumpa prezidentem. Od komentátorů z obou… více

Mobilní web