Tuzemští vydavatelé zakládají platformu pro prodej displejové reklamy

Skupina pěti předních tuzemských mediálních domů – Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha – se rozhodla nabídnout své reklamní plochy v rámci společné RTB platformy pod názvem Czech Publisher Exchange (CPEx). Zapojená média měsíčně navštíví více než 5 milionů uživatelů, celkový zásah české online populace je přes 70 procent.

ilustrační foto
4.9.2013 12:07   |  

Právě nedostatek kvalitních ploch byl jednou z největších brzd rozvoje českého trhu Real Time Biddingu (obchod s displayovou reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele). „Očekáváme, že RTB bude mít v budoucnu velký význam. Společná platforma je pro členy ideálním způsobem, jak v rámci RTB inzerentům nabídnout nové, atraktivní reklamní plochy s vysokým dosahem a to na kvalitních obsahových službách. Česká republika se po Francii a Dánsku stává teprve třetí zemí v Evropě s podobnou spoluprací velkých vydavatelů,“ shodují se zakládající členové. „CPEx je pro nás pčředevším technologickým nástrojem,“ uvedl Petr Bednář, ředitel divize Online Mladé fronty.

Dosavadní RTB trh se tímto rozšiřuje o řadu prémiových titulů. V rámci CPEx budou k dispozici např. Blesk.cz, Centrum.cz, e15.cz, iDNES.cz nebo Vlasta.cz. Zapojená média měsíčně navštíví více než 5 miliónu uživatelů (RU dle metodiky SPIR), celkový zásah české online populace je přes 70 procent.

Czech Publisher Exchange rozděluje reklamní plochy do tří obsahových tříd, přičemž inzerenti mají v otevřené aukci k dispozici informace o kategorizaci, nikoliv plné URL stránky. Toto nastavení umožňuje využít otevřenou aukci CPExu jako ideální nástroj pro výkonnostní kampaně, které jsou dnes převažujícím modelem využití RTB.

Platforma jednotlivým publisherům také umožňuje nabízet private marketplaces – přímo sjednané obchody, při nichž se kampaně doručují pomocí technologie RTB. Klient v PMP nakupuje reklamu za předem dohodnutých podmínek a oproti otevřené aukci může navíc získat i přístup k plochám, které do otevřené aukce nevstupují, plnou transparenci URL a další výhody.

Technologickým partnerem CPEx je Rubicon Project, který byl vybrán na základě více než ročního testování a který má v evropském kontextu největší zkušenosti z podobných kooperativ.

„CPEx je v principu otevřený všem významným online vydavatelům s redakčním obsahem. Předpokládáme, že portfolio nabízených reklamních ploch se v budoucnu ještě rozšíří,“ říká ředitel Czech Publisher Exchange Matěj Novák.


Čtěte také: Kateřina Hrubešová: Na internetu kupuji už i maso od farmáře


Autor: br

Komentáře

Čtěte také

Sobotka: Merkelová nemohla čekat, že změníme názor na migraci

Sobotka: Merkelová nemohla čekat, že změníme názor na migraci

Německá kancléřka Angela Merkelová nemohla během čtvrteční návštěvy Prahy předpokládat, že získá Česko na svou stranu v oblasti migrace. V reakci na ohlasy německých médií to dnes… více

Mobilní web