U Čechů vítězí značky jako Škoda, Lidl nebo Kofola

Průzkum Best Buy Award, který letos v České republice proběhl poprvé, ukázal značky, které podle Čechů přinášejí nejlepší poměr ceny a kvality. Mezi vítězi jednotlivých kategorií se objevují například Škoda, Lidl, Česká pojišťovna nebo Staropramen.

Prodejna Lidl
13.11.2013 12:00   |  

Švýcarská organizace ICERTIAS provedla během října 2013 svůj první průzkum Best Buy Award v Česku. Účastníci byli dotázáni, jaký produkt nebo služba v jednotlivých kategoriích podle nich reprezentuje nejlepší poměr ceny a kvality (nejlepší hodnoty za jejich peníze) na českém trhu. Do průzkumu bylo zařazeno 57 různých ekonomických kategorií v oblastech jako maloobchod, potraviny, obuv, oblečení, kosmetika, domácí elektronika, telekomunikace, finance a další.

Otázky v průzkumu byly otevřené, účastníci tedy neměli možnost výběru z navržených odpovědí. Mohli libovolně uvést názvy výrobců a poskytovatelů služeb, kteří podle jejich zkušeností nabízejí nejlepší poměr ceny a kvality na trhu. V kategorii „čokoláda“ byla účastníkům například položena tato otázka: „Uveďte název čokolády, která podle vašeho názoru a zkušeností nabízí nejlepší poměr ceny a kvality na českém trhu.“ Odpověď většiny účastníků byla Orion.

U stejné otázky v kategorii „pojišťovna“ získala první místo značka Česká pojišťovna. V kategorii sportovní obuvi se na prvním místě umístila značka Puma, mezi krémy na obličej vyhrála Nivea. Dalšími vítězi v ostatních kategoriích průzkumu v České republice jsou Nokia (mobilní telefony), Škoda (rodinné vozy), Acer (notebooky), Staropramen (pivo), Lidl (maloobchodní řetězec), Hamé (marmeláda) nebo Kofola (nealkoholický nápoj).

Průzkum Best Buy Award – Česká republika – 2013/2014 provedla švýcarská organizace ICERTIAS – International Certification Association GmbH na vzorku 1200 respondentů. Všichni byli občané České republiky, uživatelé internetu starší 15 let. Průzkum byl proveden v období od 1. do 15. října 2013 s využitím online dotazníku.


Čtěte také:

STEM/MARK: Čím nás mohou politici před volbami přesvědčit?

Edelman výzkum: důvěra v média v Česku poklesla

Zuno bank: výzkum potvrdil nechuť Čechů platit bankovní poplatky


Autor: br

Komentáře

Čtěte také

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Rozuzlení soutěže na poskytování telekomunikačních služeb pro více než 66 tisíc zaměstnanců ministerstva vnitra se oddaluje. Proti jejím podmínkám totiž podali námitky dva zájemci… více

Mobilní web