Ukončení spolupráce Okamury s TV Barrandov provází přebíjení prohlášeními

Ukončení spolupráce Okamury s TV Barrandov provází přebíjení prohlášeními
26. ledna 2012 • 12:54
TV Barrandov zareagovala na prohlášení Tomia Okamury, kterým médiím sdělil, že vypovídá smlouvu o moderování pořadu Dobrý večer, Česko! z důvodu údajného zákazu rozhovoru s předsedou lékařských odborů Martinem Engelem. TV Barrandov popírá, že by rozhovor zakázala. Televize také považuje za nekorektní, že Tomio Okamura informoval nejprve média. Toto tvrzení označil Okamura za lež. Místo Okamury bude pořadem provázet známý moderátor Alexandr Hemala.

V tiskové prhlášení TV Barrandov stojí: „Stanice se stanovisko pana Okamury dozvěděla až od zástupců médií, jeho rozhodnutí nepředcházelo žádné jednání s vedením TV Barrandov.“

A dále: „Návrhy pana Okamury na výběr hostů jsme zvážili a s ohledem na dramaturgickou koncepci pořadu provozovatel TV Barrandov zamýšlel předmětný rozhovor s panem Engelem zařadit aktuálně do dalšího pokračování pořadu, nikoliv do jeho startu v prvním týdnu vysílání. V žádném případě nemůžeme souhlasit s tvrzením pana Okamury, že posunutí termínu uvedeného rozhovoru bylo důsledkem stanoviska majitele TV Barrandov. Je ve výlučné pravomoci provozovatele televizního vysílání určovat dramaturgii jím vysílaných pořadů.“

Televize pak prohlášení podepsané ředitelem programu J
anisem Sidovským uzavírá: „Předpokládali jsme, že panu Okamurovi poskytujeme výjimečný prostor k prezentování názorů a jeho postup komunikovat tuto záležitost přes média nepovažujeme za korektní.“

Tomio Okamura se však proti tiskovému prohlášení TV Barrandov rovněž ohradil:

Musím se důrazně ohradit proti tiskovému prohlášení TV Barrandov, že prý mému rozhodnutí nepředcházelo žádné jednání s vedením TV Barrandov a že jsem prý jako první informoval média. To je lež. Včera jsem přes den opakovaně jednal s šéfredaktorem TV Barrandov Jaroslavem Spěváčkem v přítomnosti dalších dvou dramaturgů Jaroslava Mareše a Kateřiny Voltrové o svých výhradách, které se týkaly zákazu hostů, konkrétně předsedy Lékařského odborového klubu pana Engela.
Sdělil jsem, že v situaci, kdy není možné některá témata diskutovat a přístup na obrazovku mají či nemají jen vybrané osoby, jde o zcela jiný formát než na jakém jsme se vzájemně dohodli a budu muset tedy svojí účast v pořadu zvážit. Při jednání jsem se navíc dozvěděl, že byl zamítnut i další navržený host ministr školství Dobeš. Šéfredaktor Jaroslav Spěváček je podle mé smlouvy určenou odpovědnou osobou, s kterou mám jednat a toto jsem dodržel. I přesto jsem se snažil opakovaně včera osobní návštěvou sdělit své výhrady i řediteli televize Janisi Sidovskému. Také šéfredaktor Jaroslav Spěváček se ho v této záležitosti na moji žádost včera snažil opakovaně kontaktovat. Bohužel však pan Sidovský neměl čas pro své pracovní vytížení na společné projednání.
Není ani pravdou to, že jsem dostal informaci, že má být pan Engel přeložen na vysílání na další týden. Mně bylo včera sděleno, že zákaz pana Engela je konečný a že přes to nejede vlak .
„“
Autor: nes
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!