Výdaje na reklamu loni rostly, přes polovinu spolkly televize

Tuzemský reklamní trh loni vzrostl o osm procent na téměř 65 miliard korun. Největší podíl na inzertním koláči měly televize s příjmy 35,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Údaje ale nezahrnují výdaje na internetovou reklamu. Vyplývá to z monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere.

Ilustrační foto
20.1.2016 10:32   |  

Výdaje na televizní reklamu se loni zvýšily o 14 procent a počet reklamních spotů vzrostl o 40 procent na téměř čtyři miliony. O více než 300 milionů (pět procent) na šest miliard vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase. Inzerce v tisku stagnovala na 17,9 miliardy korun.

„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5procentní pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ uvedl obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

Kompletní data za internet nejsou prozatím k dispozici. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku. I u tohoto mediatypu však lze podle zástupců Nielsenu očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let.


Čtěte také:

Paragrafy v praxi: Zákon spoutá hypoteční reklamu

Výdaje na internetovou reklamu v prosinci stouply na 664 milionů

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service snížila hodnocení úvěrové spolehlivosti Turecka z investičního do spekulativního pásma. Tento krok může Turecku zvýšit… více

Mobilní web