Za nejúspěšnější porevoluční značku je považován Seznam.cz

Internetový portál Seznam.cz je podle marketingových odborníků nejúspěšnější českou značkou, která se na trhu objevila po roce 1989. Studii na téma porevolučních značek vypracovala agentura Ogilvy & Mather.

Seznam.cz
12.2.2016 11:42   |  

Seznam.cz, Alza.cz nebo Student Agency. To jsou nejčastější odpovědi marketérů na dotaz, které nové české značky považují za nejúspěšnější.

„Po roce 1989 u nás vznikla a nadále vzniká celá řada nových značek. Zajímalo nás tedy, které z nich jsou podle názoru marketingových odborníků ty nejúspěšnější, mají silný potenciál růstu do budoucna, nebo naopak jejichž pozice na trhu je potenciálně v ohrožení,“ řekl Ondřej Obluk, managing director agentury Ogilvy & Mather, která o tématu vytvořila studii.

„Na pomyslných prvních příčkách úspěšnosti se objevily značky zvučných jmen jako Alza.cz, Student Agency nebo PPF, přičemž za naprosto nejúspěšnější marketéři považují internetový portál Seznam.cz, který spontánně jmenovala více než polovina z nich,“ dodal.

Největší důvěru v úspěšný budoucí rozvoj mají respondenti ve značky Alza.cz, Student Agency a Avast. Mezi nejčastěji jmenovanými se objevily také značky Air Bank nebo Heureka. V případě internetového obchodu Alza.cz je podle nich klíčem k úspěchu široká uživatelská báze, inovativní přístup, kvalitní servis nebo důvěryhodnost. Student Agency bude podle nich i nadále úspěšná díky jasné vizi a silné orientaci na uspokojení potřeb zákazníka.

Za potenciálně ohrožené považují marketéři značky Bonton, Koryna nebo Leo Express. Prodejce sortimentu zábavy Bonton může podle nich i nadále ztrácet svou pozici především vlivem zvyšující se obliby online médií či konsolidace trhu. Cestou k neúspěchu značky výrobce kuchyní Koryna může být podle nich malá progresivnost, velká konkurence či nedostatečná šíře sortimentu. V případě Leo Expressu mohou být důvodem nezdaru například nevýhodné podmínky pro soukromé dopravce.

Respondenti studie dále odhadovali tržní hodnotu nových českých značek. Nejcennější je podle nich značka Seznam.cz. Ohodnotit tuto značku se ale odvážila necelá polovina dotázaných a stejně tak i jejich odhad se velmi různil. Respondenti uváděli částky v rozmezí od 2 do 8 miliard korun. Nejčastěji zaznívala částka 4 miliardy.


Čtěte také: Vyberte reklamní celebritu roku 2015


Autor: Filip Votava, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Energetická skupina ČEZ se zbavuje realitního dědictví, které na státní podnik přešlo ještě z dob socialismu. Aktuálně nabízí k prodeji soubor panelových domů v Praze 4 poblíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web