Babiš TV na papíře | E15.cz

Babiš TV na papíře

Babiš TV na papíře
29. března 2016 • 07:59
Andrej Babiš sice rád tvrdí, že nákup vydavatelství Mafra byl chybou, ale zdá se, že do médií se opravdu zamiloval. Přinejmenším pokud jde o informace, které čerstvě kolují po trhu. Zůstáváme v rovině drbů, nicméně tu a tam je dobré jim věnovat pozornost.

Současný ministr financí se údajně chystá výrazně zprofesionalizovat kanál na YouTube, kde má jeho hnutí sice čtyři tisíce odběratelů, ale ve srovnání s dalšími sociálními sítěmi je to pro hnutí ANO zanedbatelné publikum.

Prostředky jsou

„Relaunch“ kanálu má údajně na starost Mirka Čejková, bývalá televizní moderátorka, která se v poslední době živila jako koučka. Je poměrně jasné, co můžeme očekávat. Pokud má být kanál skutečně profesionální, říká si o vytvoření zpravodajských týmů, které se budou věnovat agendě ANO. Žádná z českých politických stran se dosud do ničeho podobného nepustila a je pravda, že pro Babiše nejsou finanční prostředky problém. Otázkou zůstává, jak daleko je ministr financí od vytvoření skutečné a zejména vlastní zpravodajské televize.

Takovými úvahami se jeho tým prý skutečně zabývá a v některých ohledech to dává smysl. České televizní stanice Nova a Prima jsou drahé i na nejbohatší oligarchy. O Babišovi se sice dlouhodobě spekuluje v souvislosti s možnou koupí Primy, ale pro nic takového neexistují důkazy a velmi pravděpodobně je to úplně scestná úvaha i vzhledem k rozdělení majetkových podílu v televizi.

Know-how v týmu

I o koupi Novy se mnohokrát mluvilo, ale po některých „oťukáváních“ je zřejmé, že největší česká privátní televizní stanice na prodej není. Výstavba vlastní televizní stanice je tak jediná možnost, přičemž Babiš na to rozhodně má lidi. Lze si docela dobře představit, že své místo v multiplexu by zpravodajské televizi mohla uvolnit jedna ze tří stanic hudební televize Óčko, která majiteli Agrofertu také patří. A zrovna tak není těžké si domyslet, kdo by ji vedl. Nesmíme zapomínat, že Babiš má ve svém týmu třeba bývalého šéfa zpravodajství na TV Nova, takže s know-how není problém.

Náklady by byly bezpochyby obrovské, ale ty byly i v případě nákupu vydavatelství Mafra, přičemž se nedá říct, že by to pro Babiše byl špatný obchod. Dopad televizního zpravodajství či vysílání je přitom na veřejné mínění citelně vetší než u tisku. Scénář zrodu českého Berlusconiho by tak byl završen.

Strategie 3/2016Strategie 3/2016Autor: Repro Strategie (Tomáš Novák)

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v březnovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s generálním ředitelem Veletrhů Brno Jiřím Kulišem, tématem čísla je crowdfunding, který se rovná dárcovství s přidanou hodnotou, najdete zde reportáž ze Zlaté pecky či článek o marketingovém pozadí oscarového úspěchu mexického režiséra Iñárritua.
Strategie vychází 24. 3. 2016.

 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí