Karlovy Vary: mezinárodní festival sponzorů

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech je největší událostí svého druhu ve střední a východní Evropě. Jak se taková akce marketingově připravuje a jak pracuje festival s top partnery, jako jsou například ČEZ nebo Vodafone?

 Na festivalu v Karlových Varech
23.7.2013 8:30   |  

„Každý nový ročník festivalu se začíná připravovat už během toho probíhajícího,“ říká jeho výkonný ředitel Kryštof Mucha. „Při diskusích s partnery se dozvídáme jejich plány a pocity, zda je tendence pokračovat s podporou festivalu. Už v srpnu je třeba doladit přípravu smluv na další rok. S některými partnery, jako je ČEZ, Vodafone, Audi nebo Korunní, je máme dlouhodobé, ale ostatní podepisujeme na každý ročník. Ovšem existuje mezi námi gentlemanská dohoda o záměru dlouhodobějšího partnerství.“

Ani noví partneři podle Muchy nepřicházejí s tím, že si festival „vyzkouší“ na rok. Ostatně nějakou dobu trvá, než se naučí využívat benefitů, které jim festival poskytuje. Když začala recese, ukázalo se, že partneři o spojení s festivalem stojí. Zrušili sice řadu svých marketingových aktivit, ale festival si ponechali a svoji účast naopak pojali jako hlavní aktivitu roku. Na festival si zvou své obchodní partnery a těm se tu líbí natolik, že organizátory sami oslovují s nabídkou partnerství.

„Naši partneři mají hranice, ve kterých se mohou pohybovat a které odpovídají sumě, kterou do festivalu přinášejí. Ale všem se snažíme možnosti plnění připravit co nejindividuálněji. První jednání vede obvykle prezident festivalu Jiří Bartoška – buď je zahajuje on, nebo druhá strana. Například u Vodafonu vzešla iniciativa ze strany partnera. A nebyl jediný, možnost partnerství poptává řada firem,“ říká Mucha.

ČEZ podvanácté

Generálním partnerem – nebo jak uvádí inzerce „geniálním panterem“ – festivalu je již 12 let ČEZ. Festivalu kryje finančně záda, přitom ho úspěšně využívá k setkáním se svými partnery a úspěšně komunikuje značku mezi návštěvníky. Po kolonádě pobíhají geniální panteři, kteří lidem nabízejí promodárky a lákají k návštěvě akcí pořádaných ČEZ. Jejich vrcholem byl pátý ročník Energy Festu, letos s jediným hostem: skupinou Lucie v původním složení. Jako každý rok na kolonádě fungovala Energy zóna, kde bylo možné dobít sebe i baterii v mobilu. Na Mlýnské kolonádě mohli návštěvníci minutou šlapání na Oranžovém kole vydělat peníze, které Nadace ČEZ poskytne Kontu Paraple a sdružení DebRA pomáhajícímu dětem s tzv. nemocí motýlích křídel. Své festivalové aktivity ČEZ komunikuje na Facebooku, kde geniální panter věší fotky ze všech karlovarských akcí.

Energie českého filmu

RWE je jedním ze dvou hlavních partnerů festivalu a svoji prezentaci zde staví na projektu RWE – energie českého filmu. Filmová nadace RWE, která finančně podpoří tvorbu nových scénářů, na festivalu představila nová pravidla svého fungování. Probíhaly tu i standardní marketingové akce – soutěže a autogramiády s herci ze snímků, které firma koprodukovala, v programu byla světová premiéra filmu Revival, který RWE koprodukoval. V segmentu velkých zákazníků zve RWE přibližně 300 zákazníků a obchodních partnerů, pro které pořádá RWE Golf Tournament, RWE Film Party (letos s prezentací „svého“ filmu Revival) a speciální filmová představení. Velmi viditelným brandingem jsou na festivalu velotrixy RWE přepravující návštěvníky po městě.

Na pláž u Vřídla

Dalším partnerem je Vodafone. Kromě přímé finanční podpory přinesl filmovým fanouškům systém pro rezervování vstupenek prostřednictvím SMS. Ti ocenili i mobilní aplikaci Průvodce festivalem, která obsahovala kompletní program včetně detailů o každém filmu, mapu s lokací přátel či soutěže. Aplikace vznikla v agentuře Motion Media. Pokračoval i koncept „Užijte si ve Varech moře zábavy“. I přes zpočátku chladné počasí bylo na veřejné pláži Vodafonu vedle Vřídla uprostřed kolonády narváno – pro návštěvníky byly připraveny soutěže, sportovní potřeby, wakeboarding a bezplatná WiFi. Vodafone uspořádal i golfový turnaj pro hráče z řad firemních zákazníků, herců a filmařů. Vodafone ve Varech navíc poprvé spustil nejrychlejší dostupnou technologii pro mobilní data LTE, kterou využívají nejen zákazníci s datovými kartami, ale i ti s běžnými mobily s podporou LTE.

Král večírků

Centrem zábavy i obchodních prezentací se už poněkolikáté stal Jameson Festival Lounge umístěný ve velkém stanu vedle festivalového sídla Thermal. Jameson se už od roku 1998 globálně spojuje se světem filmu a jeho festivaly. Kromě komunikace značky je pro firmu festival zajímavý pro prezentaci vlastních komunikačních aktivit, vyhlášení výsledků soutěže amatérských filmařů Done in 60 Seconds i prodej nápojů.


Slavní reklamní tvůrci točí slavné festivalové znělky

Před několika lety přišli organizátoři s konceptem černobílých hraných znělek v hlavní roli s některým z nositelů festivalových cen, bez nároku na honorář. Střídavě je točí dva špičkoví režiséři mezinárodních reklam – Ivan Zachariáš a Martin Krejčí. Letos přibyla nová znělka, ve které britskou herečku Hellen Mirrenovou v jejím domě festivalová cena pronásleduje; autorem je tentokrát Krejčí. Na projekcích se opakovaly i ty z let předchozích: v hlavní roli Miloš Forman, Danny de Vito, Harvey Keitel nebo Otakar Vávra v podobě náhrobního kamene.



Čtěte také: Filmovou soutěž ve Varech vyhrála minutová Americká krása


Autor: Aleš Hudský, zpravodaj Strategie v Karlových Varech

Komentáře

Čtěte také

Elektromobilem přes Evropu. Evropská komise chce více nabíjecích stanic

Elektromobilem přes Evropu. Evropská komise chce více nabíjecích stanic

Evropská komise chce snížit emise oxidu uhličitého, pomoci tomu má větší prodej elektromobilů. Zákazníky má přesvědčit o jejich nákupu větší počet nabíjecích stanic. více

Mobilní web