Karlovy Vary: mezinárodní festival sponzorů

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech je největší událostí svého druhu ve střední a východní Evropě. Jak se taková akce marketingově připravuje a jak pracuje festival s top partnery, jako jsou například ČEZ nebo Vodafone?

 Na festivalu v Karlových Varech
23.7.2013 8:30   |  

„Každý nový ročník festivalu se začíná připravovat už během toho probíhajícího,“ říká jeho výkonný ředitel Kryštof Mucha. „Při diskusích s partnery se dozvídáme jejich plány a pocity, zda je tendence pokračovat s podporou festivalu. Už v srpnu je třeba doladit přípravu smluv na další rok. S některými partnery, jako je ČEZ, Vodafone, Audi nebo Korunní, je máme dlouhodobé, ale ostatní podepisujeme na každý ročník. Ovšem existuje mezi námi gentlemanská dohoda o záměru dlouhodobějšího partnerství.“

Ani noví partneři podle Muchy nepřicházejí s tím, že si festival „vyzkouší“ na rok. Ostatně nějakou dobu trvá, než se naučí využívat benefitů, které jim festival poskytuje. Když začala recese, ukázalo se, že partneři o spojení s festivalem stojí. Zrušili sice řadu svých marketingových aktivit, ale festival si ponechali a svoji účast naopak pojali jako hlavní aktivitu roku. Na festival si zvou své obchodní partnery a těm se tu líbí natolik, že organizátory sami oslovují s nabídkou partnerství.

„Naši partneři mají hranice, ve kterých se mohou pohybovat a které odpovídají sumě, kterou do festivalu přinášejí. Ale všem se snažíme možnosti plnění připravit co nejindividuálněji. První jednání vede obvykle prezident festivalu Jiří Bartoška – buď je zahajuje on, nebo druhá strana. Například u Vodafonu vzešla iniciativa ze strany partnera. A nebyl jediný, možnost partnerství poptává řada firem,“ říká Mucha.

ČEZ podvanácté

Generálním partnerem – nebo jak uvádí inzerce „geniálním panterem“ – festivalu je již 12 let ČEZ. Festivalu kryje finančně záda, přitom ho úspěšně využívá k setkáním se svými partnery a úspěšně komunikuje značku mezi návštěvníky. Po kolonádě pobíhají geniální panteři, kteří lidem nabízejí promodárky a lákají k návštěvě akcí pořádaných ČEZ. Jejich vrcholem byl pátý ročník Energy Festu, letos s jediným hostem: skupinou Lucie v původním složení. Jako každý rok na kolonádě fungovala Energy zóna, kde bylo možné dobít sebe i baterii v mobilu. Na Mlýnské kolonádě mohli návštěvníci minutou šlapání na Oranžovém kole vydělat peníze, které Nadace ČEZ poskytne Kontu Paraple a sdružení DebRA pomáhajícímu dětem s tzv. nemocí motýlích křídel. Své festivalové aktivity ČEZ komunikuje na Facebooku, kde geniální panter věší fotky ze všech karlovarských akcí.

Energie českého filmu

RWE je jedním ze dvou hlavních partnerů festivalu a svoji prezentaci zde staví na projektu RWE – energie českého filmu. Filmová nadace RWE, která finančně podpoří tvorbu nových scénářů, na festivalu představila nová pravidla svého fungování. Probíhaly tu i standardní marketingové akce – soutěže a autogramiády s herci ze snímků, které firma koprodukovala, v programu byla světová premiéra filmu Revival, který RWE koprodukoval. V segmentu velkých zákazníků zve RWE přibližně 300 zákazníků a obchodních partnerů, pro které pořádá RWE Golf Tournament, RWE Film Party (letos s prezentací „svého“ filmu Revival) a speciální filmová představení. Velmi viditelným brandingem jsou na festivalu velotrixy RWE přepravující návštěvníky po městě.

Na pláž u Vřídla

Dalším partnerem je Vodafone. Kromě přímé finanční podpory přinesl filmovým fanouškům systém pro rezervování vstupenek prostřednictvím SMS. Ti ocenili i mobilní aplikaci Průvodce festivalem, která obsahovala kompletní program včetně detailů o každém filmu, mapu s lokací přátel či soutěže. Aplikace vznikla v agentuře Motion Media. Pokračoval i koncept „Užijte si ve Varech moře zábavy“. I přes zpočátku chladné počasí bylo na veřejné pláži Vodafonu vedle Vřídla uprostřed kolonády narváno – pro návštěvníky byly připraveny soutěže, sportovní potřeby, wakeboarding a bezplatná WiFi. Vodafone uspořádal i golfový turnaj pro hráče z řad firemních zákazníků, herců a filmařů. Vodafone ve Varech navíc poprvé spustil nejrychlejší dostupnou technologii pro mobilní data LTE, kterou využívají nejen zákazníci s datovými kartami, ale i ti s běžnými mobily s podporou LTE.

Král večírků

Centrem zábavy i obchodních prezentací se už poněkolikáté stal Jameson Festival Lounge umístěný ve velkém stanu vedle festivalového sídla Thermal. Jameson se už od roku 1998 globálně spojuje se světem filmu a jeho festivaly. Kromě komunikace značky je pro firmu festival zajímavý pro prezentaci vlastních komunikačních aktivit, vyhlášení výsledků soutěže amatérských filmařů Done in 60 Seconds i prodej nápojů.


Slavní reklamní tvůrci točí slavné festivalové znělky

Před několika lety přišli organizátoři s konceptem černobílých hraných znělek v hlavní roli s některým z nositelů festivalových cen, bez nároku na honorář. Střídavě je točí dva špičkoví režiséři mezinárodních reklam – Ivan Zachariáš a Martin Krejčí. Letos přibyla nová znělka, ve které britskou herečku Hellen Mirrenovou v jejím domě festivalová cena pronásleduje; autorem je tentokrát Krejčí. Na projekcích se opakovaly i ty z let předchozích: v hlavní roli Miloš Forman, Danny de Vito, Harvey Keitel nebo Otakar Vávra v podobě náhrobního kamene.



Čtěte také: Filmovou soutěž ve Varech vyhrála minutová Americká krása


Autor: Aleš Hudský, zpravodaj Strategie v Karlových Varech

Komentáře

Čtěte také

Michael Romancov: Pro Moskvu brexit není velká výhra

Michael Romancov: Pro Moskvu brexit není velká výhra

Obavy, že brexit výrazně posílí geopolitickou pozici Ruska, jsou přehnané. Pokud se Západ dokáže dohodnout, Kreml může spíše tratit. více

Komerční prezentace
Mobilní web