Mediokracie: Blokujte. Je to příležitost

Čtěte v nové Strategii U velkých zpravodajských serverů byste žádné problémy nečekali. A přesto. Migrace uživatelů z klasických počítačů na mobilní telefony dokáže nejednomu obchodnímu oddělení vydavatelských domů zamotat hlavu.

 Pořádná správa reklamy typu AdWords nestačí. Ještě je potřeba dát reklamě smysl - a také pro ni najít správné místo.
25.1.2016 7:59   |  

Jak chcete prodávat reklamu někam, kam se vlastně nic nevejde? Těžko. To je ovšem jen jeden problém. Druhou potíž představuje software, který zablokuje reklamu během prohlížení webu, takzvaný AdBlock. Podle nejrůznějších průzkumů takový software využívá v některých zemích až čtvrtina uživatelů, v mladších věkových skupinách je to ovšem mnohem víc. Svým způsobem není divu, že média činí velká prohlášení o loupežích za bílého dne, ale také těžko seženete lepší důkaz toho, jak málo rozumějí svým čtenářům, protože se nezajímají o původ problému.

S tím, jak Apple povolil instalaci aplikací pro blokování reklamy do svého mobilního prohlížeče, je tento problém ještě výraznější. Řešení je nasnadě, ačkoli jej zatím mnoho mediálních manažerů nevidí. Musíme si především položit základní otázku: Proč lidé takový software vůbec používají? Je to snad souboj proti kapitálu?

Nikoli. Je to jen způsob, jak dosáhnout komfortnějšího prohlížení webu, kdy vás neobtěžuje hromada nekvalitní reklamy, jež je postavena na jednoduchém, ale přitom stupidním principu. Vyrušit vás za každou cenu. Není důvod, proč bychom měli něco podobného snášet. Ani jako uživatelé, ani jako vydavatelé.

Dá se předpokládat, že trend blokování reklamy v letošním roce silně poroste. Hromaděním vyskakovacích oken či hloupých bannerů. Někteří vydavatelé si nepochybně řeknou, že náhrada těchto formátů neexistuje, ale opak je pravdou a AdBlock nás k nim dříve či později dovede. Pojďme vymýšlet webové speciály, které budou zajímavé nejen pro čtenáře (obsahem), ale i vydavatele (finančně). Cestou může být i video, které má statisticky daleko větší zásah než klasická internetová reklama.

Podle studie serveru Coull.com klikne na mobilních telefonech na klasickou bannerovou reklamu jen 0,35 procenta uživatelů a na reklamu na Facebooku tři až šest procent uživatelů. U videa je to téměř 12 procent uživatelů, což představuje obrovský rozdíl. Jde ovšem o videa, která jsou přehrávána mimo tradiční přehrávače a pro AdBlock je složité je zablokovat. Pro uživatele navíc nejsou tolik obtěžující a ukazují, že stačí jen malá inovace, abychom byli úspěšnější a především pracovali efektivněji pro zadavatele reklamy.

Jako vždy se tak ukazuje, že „obsah je král“, a my bychom na to neměli zapomínat, až začneme urážet uživatele, kteří mají nainstalovaný software na blokování reklamy.

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v lednovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s nejlepším českým badmintonistou Petrem Koukalem o sportovním marketingu a PR, dále o tom, kam mizejí peníze marketingových asociací, o cestě značky Popron z vrcholu na dno a zase zpátky, či o příběhu dobrodruha Petra Horkého, který říká, že cestování je normální marketingový event.
Strategie vychází 22. 1. 2016.

Čtěte také: Mediokracie: Krásná nevěsta

Petr Koukal pro Strategii: Sportovec se musí umět prodat


Autor: Michal Půr, Strategie

Komentáře

Čtěte také

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Skupina ČEZ prodává sídliště v Praze-Písnici i s nájemníky

Energetická skupina ČEZ se zbavuje realitního dědictví, které na státní podnik přešlo ještě z dob socialismu. Aktuálně nabízí k prodeji soubor panelových domů v Praze 4 poblíž… více

Komerční prezentace
Mobilní web