STEM/MARK: Veřejnoprávní zpravodajství je nejobjektivnější

Televizní zpravodajství sleduje denně téměř polovina internetové populace. Alespoň jednou týdně už je to 90 procent internetové populace (zbývajících 6 procent jej sleduje méně často a jen 4 procenta nesledují vůbec). Zájem o televizní zpravodajství přitom roste s věkem, zjistil exkluzivní výzkum STEM/MARK pro Strategii.

ZPRRÁVY: Hlavní zprávy na Barrandově už jsou Naše zprávy a jejich pozice posiluje
8.10.2014 7:59   |  

Lidé se nejvíce dívají na zprávy České televize nebo televize Nova. Muži a lidé s VŠ vzděláním preferují ČT, naopak ženy častěji vyhledávají komerční televize. Z témat zajímá diváky zejména domácí politika (58 procent diváků televizního zpravodajství), počasí (53 procent) a zahraniční události (49 procent). Diváci veřejnoprávní televize akcentují domácí politiku a zprávy ze zahraničí, na komerčních televizích se zájemci těší i na meteo-rologické informace, krimi zprávy a novinky ze života celebrit.

Podle 63 procent diváků zpravodajství je Česká televize nejobjektivnějším zdrojem informací. Pro část z nich (zejména pro diváky preferující zpravodajství na komerčních TV) ale objektivnost není hlavním kritériem při výběru zpravodajského pořadu a preferují zpravodajství na „své“ stanici, přestože její zpravodajství neoznačují jako nejobjektivnější.

Velká část diváků (69 procent) si spontánně vybavuje jméno nějakého moderátora zpravodajství. Nejznámější jsou přitom moderátoři komerčních televizí – Rey Koranteng, Lucie Borhyová a Karel Voříšek. Dále lidé ve vyšší míře zmiňují Romana Šebrleho, Jakuba Železného, Markétu Fialovou a Marcelu Augustovou. Zatímco moderátoři TV Nova a TV Prima mají širokou publicitu v televizi i dalších médiích (např. bulvární tisk), moderátoři ČT kromě zpravodajských pořadů příliš vidět nejsou. I to je zřejmě důvodem, že moderátoři komerčních televizí jsou známí širší skupině, než jsou diváci těchto televizí. Naopak moderátory ČT znají jménem jen diváci veřejnoprávní televize a významná část diváků ČT si nevybaví jméno žádného moderátora (39 procent diváků zpravodajství na ČT).

Nejlépe hodnoceni jsou Jolana Voldánová a Marcela Augustová, ale velmi dobré hodnocení dostali i moderátoři komerčních televizí. Nejslabší hodnocení obdržel Roman Šebrle.

Výzkum byl proveden 25.–27. 8. 2014 na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 518 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15–59 let. Zdroj: STEM/MARK, Strategie, září 2014


Čtěte také: STEM/MARK: Má motoristická publicistika váhu?


Autor: Zuzana Švalbová, STEM/MARK, pro Strategii

Komentáře

Čtěte také

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard… více

Mobilní web