Václav Kadlec pro Strategii: V knižním byznysu žádná obecná poučka neplatí | E15.cz

Václav Kadlec pro Strategii: V knižním byznysu žádná obecná poučka neplatí

Václav Kadlec pro Strategii: V knižním byznysu žádná obecná poučka neplatí
24. června 2016 • 07:59
Čtečky jsou slepou vývojovou větví. Jejich popularita klesá, většina z nás má mobil nebo tablet, říká v letním čísle časopisu Strategie šéf Albatros Media Václav Kadlec. Jeho firma se aktuálně zaměřuje i na B2B klientelu, kde vidí prostor pro další růst.

V letním dvoučísle Strategie si dále přečtete, co všechno vezou Češi na olympiádu do Ria z hlediska marketingu, článek o ikonické značce Vespa, jež slaví svěží sedmdesátku nebo portrét Kryštofa Muchy, výkonného ředitele karlovarského filmového festivalu.

Titulní strana Strategie 6/2016Titulní strana Strategie 6/2016Autor: Repro Strategie

Když před takřka 70 lety vzniklo Státní nakladatelství dětské knihy, málokoho by napadlo, že jednou bude pracovat se značkami jako Disney či Mattel. Ještě větší paradox je to, že Václav Kadlec, který dnes Albatros Media řídí, je původně vystudovaný ajťák.

Albatros získal nově do svého portfolia nakladatelství Egmont. Proč, když už máte Fragment?

Egmont zapadá do naší strategie. Dětská literatura pro nás vždy byla a zůstává nejdůležitějším segmentem. Fragment navíc jde napříč žánry a nejde v něm pouze o tituly pro dětského čtenáře. Egmont nám díky licenčním smlouvám značek jako Disney, Mattel nebo Hasbro umožní dostat se k autorům, postavám a k titulům, na něž bychom jinak jako nezávislý nakladatel nikdy nedosáhli.

Patříte k největším domácím nakladatelům. Myslíte si, že se bude domácí trh ještě více koncentrovat?

Když se podíváme na tržní podíl největších nakladatelských skupin ve Velké Británii, vidíme, že první čtyři nakladatelé mají na tamním trhu až okolo 70 procent. U nás taková koncentrace zdaleka ještě není. Albatros Media má zhruba 15 procent. Myslím si, že v dlouhodobějším horizontu bude ještě domácí konsolidace pokračovat, přiblíží se standardu na Západě. Příliš velkou koncentraci trhu ale v nejbližším období rozhodně očekávat nemůžeme.

Václav Kadlec je autorem více než deseti naučných knih z oblasti IT.Václav Kadlec je autorem více než deseti naučných knih z oblasti IT.Autor: Repro Strategie (Anna Vacková)

Co říkáte tomu, že do knižního byznysu vstupují i mediální podnikatelé typu Jaroslava Soukupa?

Nejspíš si od toho slibují synergii se svými stávajícími tituly a dalšími aktivitami. Pracují s určitým obsahem, který mohou využít i jinak. Když se ale podíváme konkrétně na časopisy a knihy, myslím si, že reálně je jejich synergický přínos mnohem nižší, než se na první pohled zdá.

Jak synergie fungují u vás, když máte tolik různých nakladatelských projektů?

Synergie tu rozhodně je. Využíváme sdílené zdroje v podobě obchodní, marketingové či logistické síly, které nám pomohou na trhu jednotlivé knihy lépe prosadit. Současně si uvědomujeme, že pokud bychom vybraný titul nevydali my, udělá to bezpochyby konkurence.

Celý článek a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 6–7, která vychází 24. června.

Autor: Strategie, Jan Podaný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!